La. P. | 22. 6. 2023, 07:00
Starejše generacije so jih oboževale, mlajši pa v njih ne vidijo smisla: poglejte, za katere reči gre
Ameriški portal MoneyPop je objavil seznam reči in ritualov, ki so bili včasih izjemno popularni oziroma skoraj zlati standard, vendar se vse bolj umikajo na obrobje, saj milenijci v njih ne vidijo več smisla - oziroma si jih preprosto ne morejo privoščiti.
Na obsežnem seznamu so se znašle malenkosti, denimo kosmiči za zajtrk, dekorativni prtički ali uporaba mehčalca, večje naložbe, kot sta stanovanje ali avto, pa tudi rituali, kot sta odhod v kino, prehranjevanje v McDonald'su ali počitnice na križarki. Mi smo na enem mestu zbrali tiste najbolj izstopajoče.
1. Kosmiči
V devetdesetih je bilo sobotno jutro pred televizorjem, na katerem so se obvezno vrtele risanke, s skledo instant kosmičev pred sabo za marsikaterega otroka sanjski način preživljanja prostega časa. Toda ti isti otroci so zdaj, ko so odrasli, nehali jesti instant kosmiče in si za zajtrk raje izberejo kaj drugega, verjetno bolj zdravega.
2. Kino
Ste tudi vi opazili, da se kinematografi v zadnjih letih zelo trudijo, da bi gledalcem ponudili boljšo izkušnjo? Pojavil se je drive-in kino, različna kina pod zvezdami, piknik kino, kinodvorane so opremljene z "deluxe" sedeži, v katere se lahko zleknete, nekateri ponujajo tudi strežbo med ogledom filma ... vse to je zato, ker morajo mlajše občinstvo, ki najnovejše filme zdaj daleč najraje gleda na pretočnih platformah, privabiti nazaj.
3. Avtomobili
Avtomobili za mlajšo generacijo niso več prestiž, ampak nujnost, lahko celo breme. V tujini mladi raje uporabljajo Uber, pri nas pa so mlajši vse bolj zaskrbljeni glede planeta in se raje odločajo za kolesarjenje ali javni prevoz. Poleg tega so avtomobili pogosto zunaj njihovega proračuna.
4. Mehčalec
Po poročanju Wall Street Journala se mladim mehčalec zdi nekaj nepotrebnega, saj so pralni stroji danes boljše kakovosti, poleg tega pa se že v osnovi odločajo za oblačila z boljšo sestavo. Podjetja, ki mehčalce proizvajajo, so to že opazila in poskušajo z oglaševanjem targetirati tudi to mlajšo skupino, a za zdaj, poroča omenjeni medij, neuspešno.
5. Križarjenja
Milenijci v turizmu predvsem cenijo avtentične izkušnje. Zato boste na večtedenskih križarjenjih po svetovnih morjih na luksuznih plovilih verjetno srečali predvsem turiste v starostni skupini 50+.
6. Kabelska televizija
Še ena stvar, ki je bila praktično nujna (in najbrž še vedno je) za starše milenijcev, medtem ko milenijci raje plačujejo naročnino za pretočne platforme, kot so Netflix, Hulu in HBO.
7. McDonald's
McDonald's je bil dolgo časa najbolj priljubljen ponudnik hitre hrane v ZDA med vsemi starostnimi skupinami. A leta 2019 se je ta popularnost začela zmanjševati, padec pa je najbolj očiten med mlajšimi strankami. Spet bi bil lahko razlog v tem, da imajo raje bolj zdrave prehranske opcije.
8. Loterija
Milenijci so očitno dovolj pametni, da vedo, da nimajo prav veliko možnosti, da bi zadeli na loteriji - ali da bi sanjali, da bo loterijska srečka rešila njihov stanovanjski problem. Tako se je v tem že preizkusila le tretjina Američanov, starih med 18 in 29 leti, medtem ko je po podatkih iz leta 2016 v ZDA loterijo igralo 61 % ljudi, starih med 50 in 64 leti.
9. Papirnate serviete
Se spomnite otroštva in serviet ob nedeljskem kosilu, ki so se po možnosti ujemale s krožniki? No, milenijcem se zdi tudi to potrata časa in denarja in raje uporabljajo običajne papirnate brisačke.
10. Likalnik
Likanje oblek? Ima sploh kdo še čas za to? Njihove mame in babice so za likalno desko lahko preživele cele ure, milenijci pa raje že v štartu kupujejo obleke, ki se ne mečkajo ali pa vsaj poskušajo prihraniti čas z uporabo parnega likalnika.
11. Zvonec
Zvonci pred hišo so za mlajšo generacijo popolnoma nepotrebni, saj prijateljem, ko se oglasijo na obisku, raje napišejo, da so prispeli ali pa jih pred vhodom kar pokličejo.
12. Lastno stanovanje ali hiša
Nekateri milenijci so se po zaključku študija preselili nazaj k staršem, to pa ne zato, ker bi tako uživali v skupnem življenju z njimi, temveč ker so cene nepremičnin, sploh v prestolnici (in to velja za vse svetovne metropole) nevzdržne. Ker nič ne kaže, da se bodo v prihodnosti spustile, je čisto mogoče, da nekateri milenijci ne bodo nikoli lastniki nepremičnine. So pa tudi takšni, ki se za nakup lastne nepremičnine zavestno ne odločajo, saj želijo imeti odprte opcije - selitev v tujino, potovanje po svetu in tako dalje.
13. Zamaški na zavijanje
Če smo na razkošni večerji, se verjetno spodobi, da pijemo vino z zamaškom na zavijanje, ki ga natakar odpre pred nami - a milenijci imajo pri tem v mislih tudi praktičen vidik, zato vse pogosto kupujejo vina s "klasičnimi" zamaški, za katere odpirač ni potreben - v primeru, da bodo vino nesli s seboj na kakšno zabavo ali piknik na plaži.
14. Razglednice
Zakaj bi še pošiljali razglednice prijateljem, če pa ti lahko celotno njihovo potovanje spremljajo skozi družbena omrežja? Edina, ki še pričakuje razglednico, je verjetno njihova babica.
15. Visoke pete
V času Seksa v mestu in Carrie Bradshaw so bile visoke pete, poleg tega, da so oblikovale postavo, kljub neudobnosti tudi nekakšen simbol ženske opolnomočenosti. Toda milenijke so bolj praktične: želijo si obutev, ki privlačen videz združuje z udobjem.
Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev