Albanija je že nekaj časa priljubljen cilj popotnikov z nahrbtniki, letošnje napovedi pa kažejo, da postaja tudi mainstream destinacija za Britance, saj si tja na dopust želi vse več družin z Otoka.
Kot piše Guardian, se zanimanje za to državo na jugovzhodnem Balkanu, ki se postopno odpira svetu od konca 44-letne diktature leta 1985, v zadnjem desetletju vse bolj krepi.
Turistični ponudniki beležijo porast rezervacij za Albanijo za prihajajočo sezono, saj naj bi bila destinacija, ki ljudem ponuja lepe plaže in pokrajine, pa tudi zanimivo kulturo in zgodovino po precej nižjih cenah kot dežele v soseščini.
"Albanija je ena tistih malih in raznolikih destinacij, ki lahko ponudijo malo vsega vsakomur, podobno kot Črna Gora in Slovenija," je za omenjeni britanski časnik povedal Tine Murn, soustanovitelj marketinške agencije za turizem na Balkanu, New Deal Europe.
Ne spreglejte: Slovenca na pot v London z vlakom - brez škatle "pohanega" ni šlo
Po njegovem je Albanija privlačna, saj je "neodkriti dragulj Sredozemlja" in "ima še vedno pridih eksotike, pa čeprav je geografsko zelo blizu".
To naj bi bilo po besedah Murna še posebej zanimivo v tem trenutku, ko si ljudje zaradi pandemije ne želijo tvegati s potovanji v zelo daljne kraje, Albanija pa ima že ves čas trajanja težav v zvezi s covid-19 zelo nizko stopnjo okužb in tako rekoč nikakršnih omejitev.
Na albanski nacionalni turistični agenciji Veliko Britanijo vidijo kot privlačen rastoči trg in na Otoku izvajajo dejavno promocijo že nekaj let. Po državi je tudi vse enostavneje potovati, standardi nastanitev so se izboljšali in več je investicij v infrastrukturo: še to leto naj bi odprli cesto, ki povezuje gorati del na vzhodu z obalnim na zahodu.
Vse bogatejša je tudi ponudba letov z Otoka v prestolnico Tirano in povpraševanja po njih, na spletni strani Skyscanner so od leta 2019 zabeležili kar 48-odstotni porast nakupa letalskih vozovnic za Albanijo, v povprečju za 2,1 osebi, kar kaže, da tja potuje največ parov in prijateljskih tandemov.
A, kot pri Guardianu citirajo Eltona Caushija, vodjo agencije Albanian Trip v Tirani, je v zadnjih letih prišlo do "pomembnega premika" od t.i. backpackerjev k družinam, predvsem iz držav Evropske unije, po številu pa izstopajo tudi britanske.
"Hrvaška se je pojavila na zemljevidu po koncu jugoslovanskih konfliktov, Bolgarija in Romunija sta Evropo osupnili s svojo lepoto in zgodovino, ko sta se pridružili Uniji, zdaj pa ljudje s celine želijo odkriti še kaj. Prišel je dan za eno zadnjih dobro varovanih evropskih skrivnosti," je bil poetičen.
Zina Bencheikh, direktorica za Evropo pri agenciji Intrepid Travel pa dodaja, da je vse več rezervacij prav zato, ker Albanija ponuja dogodoviščino brez ogljičnega odtisa dolgega poleta, saj se ljudje "bolj kot kdaj koli prej zavedajo okolijskega vpliva njihovega dopusta".
Ustanovitelj agencije Wild Frontiers, Jonny Bealby, je prepričan, da Albanijo v prihodnjih letih čaka "turistični bum". Država je po njegovem od dobe komunizma naredila velike preskoke, spominja se časov pred 12 leti, ko je začel svojo tamkajšnjo poslovno pot: turistična infrastruktura sploh ni obstajala.
Albanijo uvršča med destinacije novega vala, ki so še pred desetletjem veljale za "nišne", denimo Gruzija, Slovaška in Pakistan, zdaj pa so vse bolj priljubljene pri popotnikih, ki se želijo izogniti množicam.
Gotovo pa ima s priljubljenosto države na Otoku kaj opraviti tudi velika albanska diaspora v Veliki Britaniji, med njenimi naslavnejšimi predstavniki so nogometaš Southamptona Armando Broja in popdivi Dua Lipa in Rita Ora, še razmišljajo pri Guardianu.