Avtobusi iz časa Jugoslavije, ki so pred leti izginili z ljubljanskih cest: se jih še spomnite?

20. 1. 2025, 08:00 | La. P.
Deli

Vožnja z avtobusom včasih ni bila prav udobna ...

Ljubljanski potniški promet je zadnja leta vse bolj usmerjen v trajnost. V vozni park počasi vpeljujejo vodikove avtobuse, ki naj bi začeli voziti letos, v obtoku so že hibridni avtobusi, načrtujejo tudi razpis za baterijske avtobuse.

A starejši uporabniki ljubljanskih avtobusov se še spomnijo časov, ko so bili avtobusi z oblazinjenimi sedeži in nizkim podom za vstop in izstop namesto stopnic, ki se nam zdaj zdijo povsem običajni in spadajo celo med najstarejše v LPP-jevem voznem parku, pravzaprav luksuz.

Takrat so vozni park namreč sestavljali tudi avtobusi MAN SG 220 in MAN SU 220: okorni, neklimatizirani, s stopnicami pri vhodu in izhodih in z lesenimi, trdimi ter nasploh neudobnimi sedeži. Uporabniki teh avtobusov vedo povedati tudi, da te je med vožnjo lahko prav neprijetno treslo.

“Tihi okupatorji hrvaške Istre” bodo protestirali pred mestno hišo v Umagu
Avtobusi iz časa Jugoslavije, ki so pred leti izginili z ljubljanskih cest: se jih še spomnite?

Stopnice pri vstopu in sestopu so bile posebej nepraktične za starejše potnike.

Bobo

Te avtobuse so v ljubljanski Avtomontaži začeli izdelovati že leta 1980, še v nekdanji Jugoslaviji, izdelovali pa so jih vse do leta 1991. A v obtoku so ostali kar do leta 2016!

Nadgradnja teh dveh modelov sta bila MAN SG 240 in TAM 260A116M (izdelan v Tovarni avtomobilov Maribor), ki sta že imela oblazinjene sedeže, a še vedno stopnice za vstop in izstop, zatem pa so se leta 1993 pojavili prvi nizkopodni avtobusi (denimo MAN NL 202 ali MAN NG 312), kakršne poznamo še danes.

Prvi avtobus s klimo se je leta 1999 pojavil ravno znotraj serije TAM 260A116M.

Pestra zgodovina avtobusov

Če pa gremo še dlje v preteklost: nekateri meščani se bodo spomnili tudi prastarih avtobusov MB 0 317. Te so začeli proizvajati leta 1969, uporabljali pa so se do leta 1991. 

Poleg omenjenih je imel LPP v preizkušanju še veliko različnih modelov avtobusov, vendar se vsi niso obnesli oziroma niso bili tako pogosti kot MAN-ovi avtobusi.

Legendarni so bili na primer modeli Sanos S115 ali S200, pogosti v devetdesetih, Ikarus iz osemdesetih, modeli Mercedes Benz O 305 in 317, posebna serija vozil MAN SGG 280H, ki so imela namesto trdih ločenih sedežev mehke klopi, in drugi.

Avtobusi iz časa Jugoslavije, ki so pred leti izginili z ljubljanskih cest: se jih še spomnite?

Na ljubljanskem avtobusu okoli leta 2010, ko je bilo na cesti še mogoče srečati modele iz osemdesetih.

Arhiv Metropolitana
Slovenski oglas, ki dviguje obrvi: ponujajo 12.500 evrov za 3 mesece dela (noro, kaj zahtevajo)

Novo na Metroplay: "V vsakem žanru najdeš dobre in slabe pesmi." | Raiven