Veliko voznikov pozimi naredi napako, ki lahko njihovemu avtomobilu povzroči več škode kot koristi.
Nemški avtomobilski klub (ADAC) je objavil nekaj nasvetov na zelo aktualno temo – pranje avtomobilov pozimi. Vozniki se sprašujejo, kako pogosto sploh prati avtomobil v hladnejših mesecih, ali sol s cest res povzroča škodo in kdaj je bolje izpustiti obisk avtopralnice.
Nekateri trdijo, da bi morali avtomobil prati čim pogosteje, da odstranimo agresivno sol, drugi opozarjajo, da lahko pranje v napačnih pogojih celo škodi laku. Kaj je torej res? Pa razbijmo nekaj pogostih mitov o negi avtomobila v zimskih mesecih:
Kako pogosto mora avtomobil pozimi v avtopralnico?
Načeloma tako pogosto kot v poletnih mesecih. Tudi pozimi perite, ko se vam zdi, da je pranje preprosto potrebno.
Ali je res, da ostanki soli s ceste močno škodujejo avtomobilu?
Da in ne. Pogosto slišimo, da je umazanija pozimi – mešanica soli in vode – izjemno škodljiva za lak in povzroča rjo, zato bi morali avtomobil čim pogosteje prati. A to drži le, če je lak že poškodovan, ima praske ali odkrušene dele. Če je površina laka nepoškodovana, bo brez težav prenesla takšne "napade" umazanije.
Tudi podvozje avtomobila danes praviloma nima več težav s korozijo. Zahvaljujoč tovarniško izdelanim tesnilom, izboljšanemu podvozju in uporabi pocinkane pločevine je to bolj težava pri starejših vozilih.
Kdaj pozimi nikakor ne smete v avtopralnico?
Ko zunaj pritiska hud mraz – pod -10 stopinj Celzija. Predstavljajte si: avtomobil je bil nekaj ur izpostavljen ledenemu zraku, nato pa ga v avtopralnici oblije voda, ki je segreta na 10 do 30 stopinj Celzija. Ta nenadna sprememba temperature lahko dolgoročno poškoduje lak, zlasti če ste avtomobil že prej popravljali ali prebarvali – ali je to storil prejšnji lastnik avtomobila.
Poleg tega je pri milejših temperaturah manj verjetno, da bodo zamrznila vratna ključavnica ali da se bodo gumijasta tesnila na vratih avtomobila prilepila oziroma zmrznila na karoserijo. Zato je bolje počakati na toplejši dan, preden se odpravite v avtopralnico.
Poleg tega je treba pred vstopom v avtopralnico odstraniti vse ostanke snega in ledu. Krtače lahko kepe ledu ali snega razmažejo po površini, namesto da bi jih odstranile, kar lahko povzroči praske in odrgnine. Še posebej problematično je, če avtomobil že ima drobne praske ali poškodbe laka.
Kateri programi pranja so priporočljivi pozimi?
Glavno je, da vklopite strojno ali ročno predpranje, da odstranite umazanijo in preprečite poškodbe barve. Dodatni in dragi super programi z vročim voskom ali zaščito podvozja z vidika tehnike vozila niso potrebni. Seveda pa se lahko vsak sam odloči, s čim želi razvajati sebe in svoje vozilo.
Bolj pomembno je, da vaš avtomobil občasno pregleda strokovnjak, še posebej pred zimsko sezono in po njej. V servisnih delavnicah lahko avtomobil dvignejo z dvižno ploščadjo, kjer podvozje dobro pregledajo z vseh strani. Tako lahko hitro opazijo in odpravijo morebitne poškodbe zaščite podvozja, še preden začne rja delati škodo.
Novo na Metroplay: Zemlja omogoča, da se zgodi čarovnija | N1 podkast s Suzano Lovec