L. PA. | 26. 5. 2024, 09:00

Ena najuspešnejših slovenskih ustvarjalk vsebin razkriva, kako postati dober vplivnež ali vplivnica

Osebni arhiv Janje Balant

Na družbenem omrežju TikTok Janjo Balant spremlja več kot 60.000 ljudi in od ustvarjanja vsebin že več kot tri leta precej dobro živi, ob tem pa si ji zjutraj nikoli ni treba nastaviti budilke. Kako je to dosegla?

Leta 2020, med najtemnejšim obdobjem pandemije koronavirusa, je vse bolj priljubljeno začelo postajati družbeno omrežje, ki danes kraljuje na samem vrhu lestvice najpopularnejših platform, predvsem za mlade – TikTok.

V prvi fazi je šlo predvsem za zabavno, neobremenjeno družbeno omrežje: uporabniki so v nekajsekundnih videoposnetkih plesali trendne plese, snemali skeče, se pačili, preizkušali kuharske recepte in podobno.

Pri nas se omrežje ni prijelo čisto takoj, pa vendar je tudi nekaj Slovencev ujelo prvi val. Med njimi tudi Janja Balant, bolj znana kot Balantova. Leta 1996 rojena ustvarjalka vsebin je pozornost spletne javnosti najprej pritegnila ravno s plesi in skeči, danes pa spada med najuspešnejše Slovenke na tej platformi: spremlja jo več kot 60.000 ljudi.

"Račun na TikToku sem si naredila povsem iz heca. Pravzaprav mi je to predlagal kolega, ki je vedel, da rada igram in plešem, prej sploh nisem vedela, za kaj gre. Najprej sem bila pol leta samo ustvarjalka vsebin in ambasadorka za določene znamke, potem pa se mi je javilo podjetje Intersport, ali bi jim upravljala profil, za njim pa tudi ostala. Takrat sem ugotovila, da je v tem očitno tudi denar, in se malo bolj posvetila temu," pove vplivnica, ki je hitro usvojila jezik TikToka, saj pravi, da združuje vse, kar jo je od nekdaj zanimalo: igro, medijski svet, ples in petje.

"Pred TikTokom sem se v resnici malo iskala ... ko sem bila mlajša, sem govorila, da bi bila rada televizijska voditeljica, vendar sem se odločila za študij na fakulteti za upravo, ker sem imela občutek, da moram imeti neko uporabno znanje. A sem hitro videla, da ta študij ni zame, niti se nisem videla v pisarni osem ur. Potem sem delala na zavarovalnici, v gostinstvu, na recepciji v oglaševalski agenciji, organizirala sem dogodke ... Vsaka služba me je nekaj naučila, v nobeni pa se nisem našla tako kot v ustvarjanju vsebin," pove.

Rada je v središču pozornosti, pravi, kot mlajša si je želela postati televizijska voditeljica.

Rada je v središču pozornosti, pravi, kot mlajša si je želela postati televizijska voditeljica.

Osebni arhiv Janje Balant

Znane Slovence bo vabila na zmenek

Zaradi prepoznavnosti, ki jo je pridobila s TikTokom, se bo kmalu delno uresničila tudi njena želja imeti svojo oddajo. Pripravlja namreč projekt Dejt z Balantovo, sestavljen iz epizod pogovornih oddaj, ki bodo dostopne na YouTubu.

Prva oddaja bo luč sveta najverjetneje ugledala jeseni in upa, da jo bo popeljala v smer, ki jo želi raziskovati v prihodnje. Ne predstavlja si namreč, da bi prihodnjih deset let snemala le vsebine za TikTok – navsezadnje so tudi nekateri drugi slovenski TikTokerji svoj TikTok posel že nadgradili v ustvarjanje lastnih podkastov, svojih akademij, ki učijo, kako uspeti na družbenih omrežjih, in podobno.

"Ideja oddaje je, da z znanimi pa tudi manj znanimi Slovenci hodim na zmenke. Najprej sem imela v mislih samo znane osebnosti, a sem se potem odločila, da bom sem ter tja povabila tudi kakšne svoje oboževalce, ker se mi jih je, ko sem začela namigovati, da pripravljam nov projekt, povezan z zmenki, že res veliko oglasilo, da bi radi sodelovali. Sicer bomo videli, koliko se jih bo opogumilo, ko ugotovijo, da bodo zraven kamere," se nasmehne vplivnica, ki je oddajo zastavila zelo celostno: snemali bodo v prijetnem ambientu restavracije, za vsak "zmenek" se bo uredila, kot bi šlo dejansko za pravi zmenek, gostje pa bodo dobili tudi meni, sestavljen iz predjedi, glavne jedi in sladice.

Za jesen pripravlja projekt Dejt z Balantovo.

Za jesen pripravlja projekt Dejt z Balantovo.

Osebni arhiv Janje Balant

"Sladica bo najbolj pikantna," namigne. Znana je namreč tudi po provokativnih vsebinah na TikToku, ki občasno namigujejo na spolnost, ter po tem, da ima rada romantiko in vse, povezano z ljubeznijo.

"S tem projektom bom zato res razkrila veliko sebe. Spletna javnost me pozna kot nekoga, ki je malo 'dirty' in si upa, hkrati sem pa izjemno čustvena, zanima me ljubezen na splošno, rada berem strokovne knjige na to temo. Poleg tega sem trenutno samska. (smeh) Z gosti se bomo tako pogovarjali o temah, kot je jezik ljubezni in podobno, seveda pa bodo na vrsto prišla tudi vprašanja o spolnosti."

Kako uspeti?

Čemu pripisuje svoj uspeh? Imela je srečo, da so jo podjetja hitro opazila, vendar pa je takoj, ko se je to zgodilo, začela tudi razvijati svoje vsebine.

"Posvetila sem se raziskovanju, spremljala sem tuji trg, kako tuja podjetja in vplivneži delajo reklame za določene znamke ... takrat je bila na primer zelo popularna Charli D'Amelio, ki je oglaševala neke pijače, in opazovala sem, kako to počne ona. Kupila sem si opremo, ki so jo imeli oni, se izobraževala, veliko časa sem posvetila preučevanju tega, kaj se prime in kako to posneti. To me je res zanimalo, zato mi je po mojem mnenju tudi tako dobro uspelo. Je pa res, da sem morala zelo povečati količino dela in objavljati čedalje več posnetkov, ker sem želela, da me odkrije več znamk."

Ko so jo kontaktirala prva podjetja, se je odločila tudi, da bo nekaterim sama pošiljala prošnje. "V smislu, ali bi želeli, da jim vodim profil, trenutno upravljam profile naslednjim znamkam, moje kompetence so takšne in takšne ... temu sem posvetila kar nekaj časa in nekaj mesecev tudi aktivno hodila na sestanke z različnimi podjetji. Po nekaj mesecih pa se mi zdi, da je šel glas o meni od ust do ust in so se mi začela podjetja oglašati sama. Lahko rečem, da imam zdaj svoj s. p. že tri leta in privilegij, da počnem samo to, od TikToka pa tudi precej dobro živim."

Za uspeh na družbenih omrežjih po njenih besedah potrebuješ kreativnost, avtentičnost in trdo kožo.

Za uspeh na družbenih omrežjih po njenih besedah potrebuješ kreativnost, avtentičnost in trdo kožo.

Osebni arhiv Janje Balant

O številkah je sicer skrivnostna, pove pa, da njen zaslužek, če bi se redno zaposlila, ne bi mogel biti nikoli primerljiv s tem, kar zasluži zdaj. "Živim brezskrbno, imam finančno svobodo, hkrati pa se mi že tri leta ni treba zbujati z budilko, sama razporejam svoj čas." Njena cena je kdaj za koga tudi previsoka, vendar od nje ne odstopa.

"Razen če mi je znamka tako zelo všeč, da si res želim delati z njo, ne glede na ceno. Poleg tega že od samega začetka nisem nikoli delala za kompenzacijo, torej da za ustvarjanje vsebin dobiš izdelek ali storitev, ampak sem vedno zahtevala plačilo. Konec koncev je to moja služba."

Morda vas zanima tudi:

Že tri leta si sama razporeja svoj čas, se zbuja brez budilke in precej dobro zasluži, pove.

Že tri leta si sama razporeja svoj čas, se zbuja brez budilke in precej dobro zasluži, pove.

Osebni arhiv Janje Balant

"Grda si, delaš si sramoto ..."

Na vprašanje, katere so lastnosti, ki jih mora imeti posameznik, da uspe v svetu vplivništva, odgovori, da predvsem kreativnost, trdo kožo in avtentičnost. 

"Bodi to, kar si, to je izjemno pomembno. Sicer pa je kreativa gotovo prva faza. Imeti moraš pravo žilico za to, da ti ne zmanjka idej, da veš, kaj se bo prijelo, da si pripravljen iti na lokacijo, tam snemati, urejati, preizkušati nove trende, tudi na dopustu in ob koncu tedna razmišljati o novih objavah. Še bolj pomembno pa je, da imaš trdo kožo, ker iz okolice prileti marsikaj. Od tega, da ljudje o vplivnežih govorijo slabšalno, do tega, da te neznanci pod tvojimi objavami žalijo. Na TikToku je tega res ogromno."

Kako se s tem sooča? "Nekako že od samega začetka vem, kdo sem in zakaj to delam. Poleg tega lažni komentarji po navadi prihajajo od lažnih profilov ali kakšnih, ki se niti nimajo poguma predstaviti s fotografijo ... Če bi kdo pristopil v živo in mi rekel: 'Ej, Janja, ti se mi pa res zdiš blazno neumna na TikToku', bi me mogoče še prizadelo. Da nekdo z lažnim imenom pod objave piše, da sem grda ali da si delam sramoto ... tega pa ne morem jemati resno, ker so to verjetno zelo nesamozavestni ljudje in takih mi je žal.

Verjamem, da nisem vsem všeč, ampak taki se bodo s kolegi mogoče smejali mojim posnetkom in potem pozabili nanje. Da pa si prav vzameš prav čas za komentiranje, pa mora biti v ozadju nekaj drugega. In ti profili mi po navadi še sledijo, da so ves čas na tekočem in lahko objavijo negativen komentar, takoj ko naložim kaj novega."

Mladim polaga na srce tudi, da so pozorni na stvari, ki se dogajajo okoli njih. "Kateri so novi trendi, nova socialna omrežja, kaj še lahko pokažeš, kje se še lahko izobraziš ... Aktivna sem tudi na Instagramu, čeprav imam tam manj sledilcev, pred nekaj meseci pa sem si odprla tudi platformo Threads, kjer sem tudi že pridobila nekaj občinstva, tako da me določeni ljudje prepoznavajo že tudi po tem."

Žaljvi komentarji na njene posnetke je ne prizadanejo.

Žaljvi komentarji na njene posnetke je ne prizadanejo.

Osebni arhiv Janje Balant

Njen nasvet za mlajše vplivneže: previdno s politiko!

Čeprav je na začetku, ko se je še uveljavljala, sprejela večino ponudb za sodelovanje, obžaluje samo enega: promoviranja politične kampanje. Šlo je za kontroverzno akcijo iz leta 2022 Potrebni nove vlade, ki naj bi mlade s provokativnimi namigi na spolnost prepričala, da gredo volit, v kampanji pa je poleg Balantove od vidnejših vplivnic sodelovala še Maja Grintal ali Pleasure Mermaid, znana po udeležbi v šovu Sanjski moški.

Med nastajanjem kampanje ni bilo jasno, kdo stoji za njo, Janja Balant pa pravi, da se ji zdi, da je šlo za kampanjo 'neke stranke', vendar jim je kreativo vodila znana agencija, specializirana za vsebine na TikToku.

"V resnici sploh nisem vedela, za katero stranko gre, niti nisem politično opredeljena, a ko sem dobila scenarij, se mi je zdelo, da je to nekaj, kar gre v kontekst mojih vsebin, pa še plačilo je bilo dobro. Vendar je bila to napaka: po tem me je kontaktiralo kar nekaj medijskih hiš, da bi dala izjavo o tej kampanji in podobno, a sem vse zavrnila, ker sem ugotovila, da sem si s tem, ko sem se opredelila za eno stran, naredila več škode kot koristi. Politika me niti malo ne zanima in je ne spremljam, tako da od takrat vsa aktivistična in politična vabila zavračam in enako bi svetovala tudi preostalim ustvarjalcem vsebin, predvsem mlajšim."

Ustavljajo jo na ulici in prosijo za fotografije

Čeprav v Sloveniji nihče zares ne živi zvezdniškega življenja, pa so vplivneži danes že zelo blizu prepoznavnosti, ki so je deležni glasbeniki, igralci in podobno. Balantova pravi, da se ji to, da jo ljudje prepoznavajo na ulici, dogaja "izjemno pogosto".

"Pred kakšnim letom dni je bilo tega še več. Ampak me sploh ne moti, meni se zdi to izjemno lepo. Da nekdo pride do mene in mi reče, da me spremlja, da sem mu simpatična, da delam res dobre vsebine ...Takrat se spet spomnim, zakaj počnem, kar počnem. Vedno sprejmem tudi fotografiranje, ne glede na to, kje me ujamejo: v fitnesu brez ličil, v hribih ..." navdušeno pove.

Pa je ne moti, da je pravzaprav ves čas na očeh? Morda ima kdaj slab dan in si želi le malo miru? "Sploh ne. Sem res sproščena in se nikoli ne sekiram, ali sem dovolj urejena za to, da kdo pristopi do mene. Tudi slabih dni, da se mi recimo ne bi dalo ukvarjati z ljudmi, praktično nimam.

Že večkrat sem si rekla: življenje je kratko, treba ga je izkoristiti. Imela sem nekaj zdravstvenih težav in bližnjih srečanj s prometnimi nesrečami in res se ti lahko kaj zgodi z danes na jutri. Zato cenimo, kar imamo. Ne nazadnje imam zdravo družino, finančno svobodo, delam, kar me veseli ... Imam vse, kar si želim. In moje poslanstvo je, da na to poskušam ljudi čim večkrat spomniti."

Ljudje jo na ulici pogosto prepoznavajo in se želijo fotografirati z njo.

Ljudje jo na ulici pogosto prepoznavajo in se želijo fotografirati z njo.

Osebni arhiv Janje Balant

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc