L. PA. | 25. 5. 2024, 09:00

Čudaške stvari, za katerimi je norel ves svet, zdaj pa so samo še ... čudaške

Profimedia

Če ste tudi vi ponoreli za katerim od naštetih trendov, ne imejte slabe vesti ...

Se še spomnite časov, ko je ves svet plesal Gangnam Style? 'Nabijal' mobilno igrico Flappy Bird? Ali po javnih površinah lovil Pokémone? Vse to so trendi, ki so za določen čas popolnoma osvojili svetovno občinstvo, potem pa tako nenadoma in silovito, kot so se pojavili, tudi izginili. Zbrali smo deset najbolj nenavadnih ...

1. Pokémon Go

2016 je izšla brezplačna videoigra za pametne telefone, ki je delovala tako, da je igralca postavila v vlogo trenerja Pokémonov v obogateni resničnosti, kar pomeni, da so se Pokémoni na zaslonu pojavljali tako, kot bi bili prisotni na resnični igralčevi lokaciji, specifične Pokémone pa je bilo mogoče ujeti samo na specifičnih lokacijah, na primer v parkih ali v gozdu.

Rezultat? Igralci vsega sveta (tudi ljudje v zrelih letih) so kot zombiji hodili po ulicah s telefoni v rokah in iskali Pokémone, pri tem pa so bili nekateri tako zagreti, da so se za redke Pokémone odpravili celo v tujino ali se med lovljenjem izmišljenih likov izpostavljali nevarnim situacijam.

2. Gangnam Style

Leta 2012 je južnokorejski raper Psy izdal nenavadno nalezljivo skladbo Gangnam Style, satiro o premožnem seulskem okrožju Gangnam, ki je v nekaj tednih postala globalna uspešnica. Pesem je spremljala nenavadna koreografija v jahalnem slogu, ki je kar naenkrat osvojila množice po vsem svetu. Gangnam Style se je na veliko plesalo v klubih, pa tudi na ulici, saj so na različnih koncih sveta organizirali Gangnam Style "dance mob" dogodke, ki se jih je udeležilo več deset tisoč ljudi.

3. Flappy Bird

Mobilna igra Flappy Bird je leta 2013 postala viralna. V le nekaj urah si jo je na mobilne telefone naložilo na milijone ljudi, ki so zaradi ptiča, ki se izogiba oviram, začeli zanemarjati svoje službene in šolske obveznosti. Toda njen avtor Dong Nguyen jo je pozneje umaknil, saj je vse skupaj postalo prenaporno zanj, stari telefoni z naloženo igro pa so se začeli na spletu prodajati za nerazumno visoke vsote, od 1000 pa vse do 10.000 evrov.

4. Motiv zavihanih brkov

V določenem obdobju se je motiv brkov, zavihanih navzgor, pojavljal povsod. Na majicah, skodelicah za kavo, dodatkih za dom, nahrbtnikih, celo nakitu ... se je komu to res zdela dobra ideja?

Profimedia

5. Bizarne Facebook skupine

Okoli leta 2010, ko se je Facebook komaj dobro prijel in večina ljudi še ni dobro vedela, kako ga uporabljati, je bil eden od trendov tudi vključevanje v vse mogoče bizarne Facebook skupine. Z njimi smo preganjali dolgčas, pošiljali subtilna sporočila svojim simpatijam, poskušali izpasti smešni pa še kaj.

Od skupin tipa "Če ta skupina zbere 1000 članov, bo Jan v šoli zaplesal striptiz" ali "Lahko ta hrenovka dobi več lajkov kot Madonna?", ki so na čuden način gradile skupnost, pa do takih, ki so služile nekakšnemu izražanju čustev in značaja, na primer "Lajkaj, če se ne moreš upreti fantom z modrimi očmi" ali "Tekoče govorim angleško, sarkazem in kletvice".

6. Zapestnice iz plastičnih vrvic

Zapestnice in obeski za ključe iz plastičnih vrvic v živih in fluorescentnih barvah so v nekem obdobju povsem osvojili najstnike, čeprav niso bili videti najbolj estetsko. Otroci so si med seboj delili trike za najbolj učinkovito in najlepše prepletanje vrvic, če si v dar prejel katero od takih zapestnic ali obeskov, pa je to pomenilo ultimativni znak prijateljstva.

Trgovina Pri Levčku

7. YOLO (You Only Live Once)

Leta 2012 se je izraz YOLO, okrajšava za "You only live once" (v prevodu: samo enkrat se živi), vtihotapil v internetni sleng in postal popoln ravnodušen odziv na praktično karkoli. "Te obleke si ne morem privoščiti, plača je šele drug teden." "YOLO!" "Ne bi smeli toliko spiti ..." "YOLO!" Spletni uporabniki so YOLO pisali v opise blogov, pod fotografije, ga nosili na majicah, na steni, kar je verjetno razlog, da ga zdaj marsikdo med nami ne more več slišati ali videti.

8. Palica za 'selfije' (selfie stick)

Ko je leta 2014 na trg prišel pripomoček, ki naj bi vsem lastnikom pametnih telefonov olajšal delanje 'selfijev' oziroma sebkov, zelo kmalu ni bilo turistične znamenitosti, kjer pogleda ne bi zastirala poplava palic za selfije – če niste prinesli svoje, pa so vam jo poskušali prodati agresivni ulični prodajalci. Posebej hitro so jih osvojili azijski turisti, a je njihova popularnost začela upadati, ko so jih na določenih destinacijah prepovedali zaradi varnosti.

Profimedia

9. Snapchat filter psa

V zlati dobi družbenega omrežja Snapchat nisi bil zares kul, če nisi preizkusil filtra, ki je tvojemu obrazu dodal prikupna pasja ušesa in nos, in takšne fotografije objavil na družbenih omrežjih. Vsi sodelujoči v otročjem trendu, ki je navdušil tudi odrasle, se teh fotografij zdaj po vsej verjetnosti sramujejo.

Filter psa je preizkusil tudi Arnold Schwarzeneger.

Filter psa je preizkusil tudi Arnold Schwarzeneger.

Profimedia

10. Prstna vrtavka (fidget spinner)

Čeprav so bile podobne naprave izumljene že v devetdesetih, je prstna vrtavka (fidget spinner) postala viralna leta 2017. Gre za vrtavko, ki jo je mogoče zavrteti le s prsti, brez pomoči baterij. Originalno naj bi pomagala ljudem s težavami s koncentracijo ali motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo (ADHD), vendar so jo hitro posvojili šolarji, ki so organizirali prava tekmovanja v vrtenju.