Lahko samo pritrdimo reku, da življenje piše nenavadne zgodbe, tudi takšne, ki se zgodijo v trgovini.
Ko se odpravimo v trgovino po kakšen kos oblačila, običajno cenimo nasvete izkušenih prodajalk in prodajalcev, tako kot njihovo prijaznost. Bodimo iskreni: dobro se počutimo, če nas prodajalci prijazno ogovorijo, ponudijo pomoč in povprašajo, ali potrebujemo kakšen nasvet. Še boljše pa, če poskušajo poiskati izdelek, ki bi nas zanimal. To je prijetna nakupovalna izkušnja, ki daje občutek, da smo kot kupci pomembni.
Kje je meja med prijaznostjo in vsiljivostjo?
Pri tem je težko najti mejo, saj je že marsikdo izkusil vsiljivost prodajalca oziroma dobil občutek, da poskuša nekaj prodati - ne glede na to, če smo odločeni ali ne. Nihče ne potrebuje nekoga, ki mu sledi skozi celo trgovino kot rep in nenehno ponuja razne izdelke ter priporoča stvari, ki nas sploh ne zanimajo. V takih primerih se lahko nakupovanje spremeni v pravo nočno moro, zlasti če je za nami naporen dan. Zgodi se tudi, da kaj hitro zapustimo trgovino. Radi imamo ustrežljivost, ne maramo pa vsiljivosti. Seveda spoštujemo trud prodajalcev, a potrebujemo tudi svoj "prostor", da si v miru ogledamo ponudbo in sprejmemo odločitev, ne da bi pri tem čutili pritisk, kajne?
Slabe izkušnje iz trgovin – kaj pravijo kupci?
To temo so pred kratkim obravnavali uporabniki hrvaškega Reddita. Neka uporabnica, ki je sicer tudi sama trgovka, je postavila zanimivo vprašanje."V kateri trgovini z oblačili ste imeli najslabšo izkušnjo s prodajalci? Delala sem v takšni trgovini in mi je bilo težko hoditi na delo zaradi negativnega vzdušja, ki so ga ustvarjale sodelavke s svojo pretirano 'simpatično' energijo. Zanima me, kje so se vam zdeli prodajalci najbolj vsiljivi?"
Ljudje so se hitro odzvali s komentarji, pri tem pa je eden od njih prejel največ pozitivnih odzivov. Uporabnica je zapisala: "Vsi vemo, da je odgovor Europa 92." S tem je namignila na prodajno politiko te trgovine, kjer so prodajalci vedno na voljo – morda celo preveč. Drugi komentator pa je zapisal: "V trgovini Europa 92 so tako vsiljivi, da mi je prodajalka umaknila pregrado med preoblačenjem in mi prinesla še ene hlače. Na srečo sem imel spodnje perilo, drugače ne bi nikoli več stopil tja."
Nekaterim tak pristop ustreza, drugim ne
Vsi pa niso menili, da je to nekaj slabega oziroma negativnega. Uporabnica je tako opisala pozitivno izkušnjo: "Meni njihov pristop ustreza. Zadnjič sem prišla, povedala, kakšen je moj proračun in kakšne hlače iščem. Prinesli so mi tri opcije in vse so bile popolne. Izbrala sem en par, in to so najboljše hlače, kar sem jih kdaj imela. Celoten nakup sem opravila v 10 minutah. Če bi iskala sama, bi trajalo celo večnost."
Po opisih sodeč pa se zgodijo tudi situacije, ki jih res ne bi pričakovali. Ena od uporabnic je namreč opisala neprijetno izkušnjo v znani trgovski verigi s čevlji, ki je močno prisotna tudi na našem trgu. "Niso mi dovolili, da bi pomerila oba čevlja hkrati. Rekli so, da je eden dovolj. Ko jih kupite, boste dobili oba, so se glasile besede trgovke. Seveda sem trgovino zapustila in se pri tem smejala - brez novih čevljev."
Očitno se podobno dogaja še v trgovinah z oblačili, saj je možakar komentiral vedenje trgovk v prodajalni znane blagovne znamke: "Obravnavajo me kot kriminalca. Ta trgovina je več ali manj prazna, vsaj v času mojega nakupovanja. Ko kupec vstopi vanjo, ga trgovke obkrožijo kot policijski specialci. Občutek je grozen, jaz takoj pobegnem."
Ključ do zadovoljnih kupcev? Prava mera.
Seveda ima vsak kupec svoje preference. Nekateri si želijo pomoči in hitre storitve, drugi pa mir pri izbiri izdelkov, saj uživajo v ogledih in pomerjanju oblačil ter obutve. Ključ do dobre prodajne izkušnje je torej ravnovesje med ustrežljivostjo in spoštovanjem osebnega prostora kupcev. Če se prodajalci tako vedejo, se bodo stranke vedno znova vračale, pri tem pa ne bodo čutile pritiska, da morajo nekaj kupiti, temveč se bodo v trgovini počutile dobrodošle.