Samopostrežne blagajne so za trgovko prava nočna mora in povedala je, zakaj je tako

15. 3. 2025, 09:01 | Uredništvo
Deli
Samopostrežna blagajna (foto: Profimedia)
Samopostrežna blagajna
Profimedia

Najdemo jih v čedalje več trgovinah, nekateri kupci so jih sprejeli takoj, drugi nekoliko oklevajo in niso tako navdušeni, trgovci pa pravijo tako ...

Ne samo v tujini, tudi pri nas samopostrežne blagajne v večjih trgovinah niso nobena redkost. Na njih lahko kupci sami skenirajo izdelke, opravijo plačilo in zaključijo nakup. Če pa potrebujejo kakšno pomoč, so tam trgovci oziroma blagajniki, ki rešujejo morebitne zagate. A to očitno prinaša svoje delovne izzive, vsaj tako bi lahko sodili po odzivu blagajničarke, ki je vse povedala v video posnetku in ga objavila na družbenem omrežju TikTok.

Delila je namreč svoje izkušnje, ko gre za delo s strankami oziroma o tem, kako je, ko kupci potrebujejo pomoč pri samopostrežni blagajni. Uporabnica TikToka Autumn je razložila, da obstajata dva načina, kako zaprositi za pomoč: s pritiskom na gumb na zaslonu ali pa tako, da kupec preprosto pokliče trgovca ali trgovko. Opozorila pa je na več stvari, med drugim je tako dejala: "Prosim, ne skušajte vzpostaviti agresivnega očesnega stika z menoj, medtem ko delam na blagajni in strežem drugega kupca."

@enchantedautumn #fyp #foryou #customerservice #retail #cashier #storytime #foryoupage #viral #customersbelike ♬ original sound - Autumn

Dodala je še: "Vidim, da me gledate, a če ne zaprosite za pomoč, kako naj vem, kaj potrebujete? Lepo prosim, ne vzdihujte in ne spuščajte čudnih zvokov v upanju, da me boste nekako prisilili, da priskočim na pomoč. Raje uporabljajmo besede in komunicirajmo kot ljudje. Ne razumem, zakaj je nekaterim tako naporno uporabiti besede," je še povedala Autumn.

Hladna zračna masa in nevarnost pozebe: kako mrzlo bo?

Tako so se odzvali kupci

Očitno je ta tema dovolj provokativna, kar niti ne čudi, saj so se verjetno številni med nami kdaj znašli v zagati na samopostrežni blagajni, tudi zato je njen video požel veliko odzivov in sprožil komentiranje uporabnikov. "Običajno dvignem roko, kot da sem v šoli," "Daje me tesnoba, sem zelo nerodna, tako da samo stojim tam, dokler me ne opazijo," so se glasile besede uporabnikov. No, tudi trgovci niso molčali.  "Pred kraktim sem bila edina na blagajni v trgovini, neka gospa pa je bila zelo jezna name, ker nisem takoj pritekla, ko se je na tehtnici prikazala napaka."

Pojavili so se tudi komentarji trgovcev: "Zakaj pa se odločate za samopostrežno blagajno, če se nenehno pritožujete?," se je spraševala neka trgovka. Njena kolegica je bila še bolj kritična: "Ne tleskajte s prsti in ne žvižgajte, da bi pritegnili mojo pozornost, če potrebujete pomoč, saj nisem pes," "Ne vpijte "gospa, gospa" ko sem sredi pripravljanja računa za drugo stranko," in podobno.

Očitno so samopostrežne blagajne vroča tema - in kako tudi ne bi bile? Verjetno se je marsikdo med nami že znašel v situaciji, ko je potreboval pomoč in morda v tistem trenutku ni bilo nikjer nobenega trgovca, zadaj pa se je že delala vrsta ... Vsekakor neprijetno, a z malce strpnosti je mogoče rešiti vse, seveda tudi tako zagato.

Čista nostalgija: ljubljanski lokal, v katerem boste obujali spomine na mladost in čase iz Jugoslavije (FOTO)

Novo na Metroplay: Elle Dialog - Vloga ženske prihodnosti | Urška Sršen in Bojana Košnik Čuk