Tisti, ki vsakodnevno delajo z ljudmi, pogosto opažajo, da nekateri pozabljajo na osnove normalnega (da ne rečemo lepega) vedenja.
Vsak, ki dela z ljudmi, zna povedati marsikatero anekdoto. Ja, tako delo je lepo, a na trenutke zna biti zelo naporno. Zlasti če ima kdo slab trenutek in se "znese" nad prvim, ki mu zgolj zaželi dober dan. Pogosto so to ljudje na drugi strani pulta - tako v trgovinah kot v lokalih. O tem dovolj zgovorno priča primer, ki so ga pred časom razkrili na hrvaški platformi Halo inspektore oziroma na njihovem Facebook profilu.
Objavili so fotografijo in zapisali, da je bila posneta v enem od zagrebških Lidlov. "Pri oddelku s pekovskimi izdelki, na prehodu med policami, je nekdo pustil - ne več in ne manj kot - velik "Violetin" mehčalec. Preprosto ga je (od)ložil in odšel. Zdaj lahko le razpravljamo o tem, ali je bil izdelek pozabljen ali namerno (od)stavljen. Mi smo mehčalec pobrali in opozorili prodajalko, kaj se je zgodilo."
Trgovke opozarjajo na razmere
Prodajalka se je zahvalila in opozorila na to, da kupci počnejo marsikaj. "Sveže pečeno pecivo (pogosto na pol pojedeno) pustijo v zamrzovalniku, hrenovke na oddelku s tekstilom, maslo med detergenti, čokolado med cvetjem ... To je še dobro. Težave nastanejo, ko poskušajo nekaj skriti, pa izdelek poškodujejo ali razbijejo in tega nikomur ne povedo. To je še huje. In potem se kupci čudijo, zakaj nekateri izdelki niso takšni, kot bi morali biti," je bila odločna prodajalka.
Dodala je, da so nekateri postali nesramni, sebični, provokativni, drugi pa zlobni ter da namerno povzročajo škodo v trgovini. "Ne pomislijo, da smo tudi mi, trgovci, samo ljudje, ki moramo za njimi vse to počistiti, pobrati ali popraviti - poleg vseh ostalih obveznosti, ki jih imamo," je še opozorila. V luči njenih besed so administratorji sledilce povprašali po njihovih izkušnjah.
Oglasili so se tudi kupci
"Na oddelku s sadjem in zelenjavo sem med česnom našla ženski brivnik. Otrokom dajo Kinder jajček, da se z njim igrajo, in ko ga zmečkajo, ga vrnejo ter vzamejo novega. Nismo samo mi, trgovci, "gamad" (kot nas v večini primerov prikazujejo) - o "obnašanju" kupcev bi lahko napisali prav lepo knjigo," je zapisala gospa, ki prav tako dela kot trgovka. Njena stanovska kolegica pa je dodala: "Že večkrat sem rekla, da bi morali mi trgovci imeti bonificirano delovno dobo. Kaj vse vidimo in slišimo ... To je grozno. Moramo biti trgovci, psihiatri, čistilke in seveda vedno nasmejani," je bila iskrena trgovka.
Oglasili pa so se tudi kupci. "K sreči nisem videla ničesar dramatičnega po trgovinah, v katerih redno kupujem. To verjetno pomeni, da so kupci ozaveščeni ali pa se trgovci hitro odzovejo. Verjamem pa, da se zgodi marsikaj. No, tudi meni se je zgodilo, da nekaj izberem, potem pa na drugem koncu vzamem podoben izdelek. Ni mi težko tistega prvega odnesti na svoje mesto, ali pa na koncu na blagajni prositi, naj ga vrnejo na polico. Če vidim kakšnega kupca, ki bi prehrambeni izdelek pustil na neustreznem mestu, bi to osebo takoj opozorila." Na koncu bi lahko samo še dodali, da nam očitno res primanjkuje strpnosti in razumevanja. V nekaterih primerih pa tudi osnov bontona.