Veste, zakaj imajo kavbojke na zadnji strani usnjeno etiketo? Namen tega je zelo uporaben

20. 3. 2025, 18:00 | Uredništvo
Deli
Kavbojke Levis (foto: Profimedia)
Kavbojke Levis
Profimedia

Verjetno ste se kdaj že spraševali, zakaj je tako - in odgovor je na dlani.

Gre za modro potezo prodajalcev, ki je imela včasih zelo praktičen namen, zdaj pa je vse skupaj povezano z identiteto blagovne znamke. Prve usnjene etikete so se na kavbojkah pojavile leta 1873, razlog pa je bilo podjetje Levi Strauss & Co. V tistih časih je namreč trg preplavilo veliko ponarejenih izdelkov iz džinsa, a so ti bili precej slabše kakovosti. V podjetju Levi Strauss & Co so se zavedali, da to škoduje ugledu njihove blagovne znamke.

Ikonična etiketa s prepoznavnim motivom

Takrat je trg preplavilo veliko ponaredkov, ki so se prodajali kot originalni modeli Levi’s, a so bili bistveno slabše kakovosti. Da bi preprečil prevare in kupcem omogočil, da prepoznajo originalne kavbojke, je Levi’s uvedel prepoznavni zaščitni znak, in sicer usnjeno etiketo z motivom dveh konjev, ki poskušata raztrgati kavbojke. Ta simbol je kmalu postal svetovno prepoznaven in je ponazarjal vzdržljivost in kakovost originalnega džinsa Levi’s.

Danes bi bilo takšne etikete verjetno zelo preprosto izdelati, a v 19. stoletju je bilo usnje dragocen in težko dostopen material. Uporabljalo se je za sedla, čevlje in konjsko opremo, njegova dobava pa je bila omejena s posebnimi dovoljenji. Poleg tega so bile vse etikete gravirane s posebno opremo, do katere ponarejevalci niso imeli dostopa. Tako so kupci že s preprostim pogledom na etiketo prepoznali originalne kavbojke.

Zdaj še samo na luksuznih kolekcijah

Z razvojem tehnologije in zniževanjem stroškov proizvodnje je pravo usnje postalo rezervirano za luksuzne kolekcije, pri večini blagovnih znamk pa so ga nadomestile etikete iz jakrona – celuloznega materiala, ki posnema videz usnja. Jakron je cenejši za proizvodnjo, a ohranja prepoznavno podobo, ki jo je Levi’s predstavil pred več kot sto leti. Danes usnjene in jakronske etikete niso več zaščitni element, temveč del blagovne znamke. Nanje so zapisani ime proizvajalca, model, stil in velikost kavbojk, hkrati pa služijo kot poklon izvirnemu dizajnu Levi’s kavbojk, ki je postavil standard za denim industrijo.

Lovorov list v jedeh ne izboljša le okusa, ampak ima tudi te presenetljive lastnosti