N. V. | 14. 11. 2024, 14:10
Aleksander Čeferin se vozi z zasebnim letalom, nogometnim ekipam pa je zapovedal, da morajo po svetu z javnim prevozom
On je z zasebnim letalom potoval iz enega nemškega mesta v drugo, nogometaši pa so morali na pot z javnim prevozom.
Aleksander Čeferin se je znašel sredi velikega škandala, o njem poročajo vsi mediji širom sveta. Z Uefe so namreč med letošnjim evropskim prvenstvom v Nemčiji ves čas nagovarjali ljudi, da namesto letal zaradi manjšega vpliva na okolje uporabljajo alternativna prevozna sredstva. Zdaj pa je v javnosti odjeknila informacija, da so Čeferin in drugi uradniki med nogometnim turnirjem kljub tej pobudi sami neprestano leteli med nemškimi mesti in v Ljubljano.
Za polete je kot svoje zasebno prevozno sredstvo celo uporabljal uradno Uefino letalo: "Čeferin je ves čas brez pomislekov uporabljal Uefino uradno letalo Bombardier Challenger 64," poroča The Times.
Čeferin je med 15. junijem in 9. julijem opravil kar 16 poletov z Uefinim letalom, številka pa bi bila še višja, če ne bi Uefin predstavnik za odnose z javnostjo protestiral, da za potovanje na relaciji Düsseldorf-Dortmund resnično ne potrebujejo letala, saj bi polet trajal le 14 minut. Kar 11-krat naj bi uporabil letalo na tako kratkih relacijah, da je polet trajal manj kot eno uro. Med tekmovanjem pa se je z letalom tudi trikrat vrnil domov v Ljubljano. Uefin predstavnik za odnose z javnostjo je sicer pojasnil, da je bila večina teh poletov vnaprej načrtovana ter tudi v skladu z njihovo strategijo o trajnostnem razvoju turnirja.
Ironično je, da je 4. julija med vrnitvijo v Slovenijo dal televizijski intervju, v katerem je spregovoril o boju proti podnebnim spremembam. "Očitno je, da s planetom delamo nekaj hudo narobe," je dejal.
On z letalom iz enega nemškega mesta v drugo, nogometaši pa čez polovico Evrope z vlakom
Dejstvo je, da je Čeferin deloval povsem v nasprotju s smernicami Uefe, ki se je pohvalila, da so reprezentance na Euru 2024 za 75 odstotkov zmanjšale število poletov v primerjavi s tistim iz leta 2016. Medtem ko naj bi kar 90 odstotkov zaposlenih pri Uefi med turnirjem potovalo z alternativnim prevozom.
Medtem ko je Čeferin brezskrbno uporabljal letalo in užival v luksuznem prevozu, so morali drugi upoštevati njegova stroga priporočila za uporabo javnega prevoza, kar je številnim ekipam povzročalo nemalo težav. Reprezentanca Nizozemske je na primer na pomembni polfinalni obračun z Anglijo potovala z vlakom, vendar se je zaradi železniške blokade spopadla z zapleti in skorajšnjo zamudo.