9. 6. 2022, 13:43
Kako se je najbolj znana znamka v motošportu vrnila na vrh?
Pol desetletja in pandemija sta morala preteči, da se je Ferrari končno vrnil na vrh formule 1.
Vožnja na tej poti je bila vse prej kot udobna - začela se je z zavrnitvijo štirikratnega prvaka, mukami s predpisi, s padcem ekipe na najnižjo raven v štiridesetih letih in spremembo pravil.
Po vsem tem pa ima Ferrari letos najhitrejši avto - vsaj v rokah Charlesa Leclerca. In spet so resnični kandidati za naslov, čeprav je Red Bull z Maxom Verstappnom videti vse težji izziv.
Kako jim je to uspelo, je povedal vodja ekipe Mattia Binotto: "To je zanimivo vprašanje, a hkrati tudi težko," pravi in pojasnjuje, da je preobrazba več kot so le tehnične izboljšave. "Pravi razlogi se ne spuščajo v tehnični vidik, da smo spremenili zgorevanje motorja in izboljšali našo aerodinamiko. To je le posledica."
"Gre za izgradnjo ekipe.Trud, vložen od leta 2017, je bil pravi korak za korakom za izgradnjo ekipe. In s pravo ekipo lahko dosežeš cilje.Vse gre za ekipo."
Binotto je opisal pot, ki je najbolj znano ekipo v športu pripeljala nazaj med konkurente. Zgodba o vrnitvi Ferrarija v boj za naslov se je začela pred petimi leti, ko so bili nazadnje v slabem položaju.
Tako kot zdaj je F1 začela obdobje novih predpisov. Tako kot zdaj je Ferrarijeva tehnična ekipa sprejela nova pravila, njihov avtomobil pa je bil poln inovacij.
Vožnja smrti leta 2019
Medtem ko se je Ferrari lotil izboljševanja svojih zmogljivosti v Maranellu, so obravnavali še en košček sestavljanke – voznika.
Konec leta 2018 je bil veteran Kimi Raikkonen po petih neprepričljivih sezonah odpuščen, zamenjal pa ga je Leclerc, ki je imel za sabo le eno sezono v Sauberju.
Mattia Binotto o podpisu Charlesa Leclerca in njegovem razvoju: "Verjeli smo, da je voznik, ki lahko zmaga v svetovnem prvenstvu in postane zelo močan vodja ekipe."
Mattia Binotto on signing Charles Leclerc and his development:
— Out of Context Mattia Binotto (@OfMattia) June 8, 2022
"We had the confidence he could be a driver who can win world championships and become a very strong leader for the team."
✍️ @BBCSport
To je bila poteza, ki jo je načrtoval nekdanji predsednik in glavni izvršni direktor Ferrarija Sergio Marchionne, čigar prestrukturiranje ekipe je pripeljalo do proizvodnje njihovih inovativnih avtomobilov v letih 2017 in 2018.
Marchionne je dvomil o Vettlu in želel ga je primerjati z voznikom, ki je, čeprav še nedokazan, pokazal vse znake, da je bodoči superzvezdnik.
Ohranjanje vere
V preteklosti je vodja Ferrarijeve ekipe, ki je imela slabo leto, lahko pričakoval, da bo izgubil službo, vendar so vodilni možje ostali zvesti Binottiju.
"Takrat je bil naš izvršni direktor Louis Camilleri, ki je imel vizijo in je razumel, da je najpomembnejše zagotoviti stabilnost v ekipi. Razumel je, da smo že začeli proces izgradnje," je dejal Binotto.
To je pri Ferrariju pomenilo veliko kulturno spremembo. Ključno pri tem je sprejetje filozofije, ki je v zadnjih osmih letih pripomogla k uspehu pri Mercedesu - "kultura brez krivde".
"Veliko smo delali na tem," pravi Binotto. "Napako jemljemo bolj kot priložnost za lekcijo, ne pa obtoževanje in kazanje s prstom."
"Gre za to, da si dovolj pogumen, da slišiš, poslušaš in nekaj narediš. Gre za ekipno delo in za to, da posameznik razume skupno odgovornost," je zaključil vodja Ferrarijeve ekipe.
Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev