Če bo Matej Mohorič nastopil in dirkal brez bolečin, bo poskušal izboljšati peto mesto iz leta 2022.
V nedeljo bo na sporedu ena največjih enodnevnih kolesarskih dirk na svetu Pariz - Roubaix. Na 260 km dolgi trasi med Compiegnom in Roubaixom bi moral na svoji najljubši dirki visoko uvrstitev loviti tudi slovenski as Matej Mohorič (Bahrain-Victorious), a je po grdem padcu na dirki po Flandriji njegov nastop še naprej vprašljiv.
Če bo Mohorič nastopil in dirkal brez bolečin, bo skušal izboljšati peto mesto iz leta 2022, kar je njegova najboljša uvrstitev v slovitem "severnem peklu".
Dvojček dirk po Flandriji in proti Roubaixu za Mohoriča in številne druge specialiste za enodnevne dirke predstavlja vrhunec sezone spomladanskih klasik, preizkušnji pa imata v kolesarski karavani mitski status. Medtem ko je Flandrijo lani dobil Tadej Pogačar (UAE Team Emirates), Pariz - Roubaix za zdaj ostaja neuslišana slovenska želja.
Mohorič bo letos stežka posegel po visoki uvrstitvi, saj je v nedeljo po Flandriji na spolzkih cestah grdo padel in moral na šivanje v bolnišnico. Utrpel je globoke ureznine na komolcu, v torek pa je na družbenih omrežjih napisal, da se po padcu še ne počuti najbolje.
Njegov nastop je posledično še vedno pod vprašajem, jasno pa je, da bo lansko zmago na severu Francije branil Mathieu van der Poel (Alpecin-Deceuninck).
Izjemni 29-letni Nizozemec bi lahko z novo zmago postal aktivni kolesar z največ zmagami na petih največjih enodnevnih dirkah oziroma spomenikih. Za zdaj si s petimi deli prvo mesto s Pogačarjem, ki po tlakovanih odsekih severnega pekla v članski konkurenci (še) nikoli ni dirkal.
Van der Poel velja za specialista za tlakovane odseke, ki jih bo v nedeljo na sporedu 30. Med kultne spadajo predvsem Trouee d'Arenberg, Mons-en-Pevele ter Carrefour de l'Arbre. Gre za najbolj zahtevne odseke z najbolj neenakomernimi tlakovci.
Zato jim organizatorji že vrsto let pripisujejo zahtevnost petih zvezdic. Na trasi je še šest odsekov s štirimi zvezdicami, 14 s tremi, pet s dvema ter dva odseka z eno zvezdico za zahtevnost. Skupaj je tlakovanih delov ceste za 55,7 km, začnejo pa se po slabih 100 km.
Najtežji deli s petimi zvezdicami so na vrsti v Arenbergu 96 km pred ciljem ter nato še 49 (Mons-en-Pevele) in 18 km pred koncem (Carrefour de l'Arbre).
Organizatorji so po prošnjah sindikata kolesarjev uvedli spremembo pred prihodom v arenberški gozd, kamor na tlakovce tekmovalci sicer pripeljejo tudi s hitrostjo do 65 km/h. Z dodatnimi ostrimi ovinki pa so v kolesarski javnosti dvignili ogromno prahu, saj bodo pred nevarno spremembo trase ekipe še toliko bolj tekmovale za položaj pred 2,3 km dolgim tlakovanim odsekom.
Na večni lestvici izenačil z najboljšimi v zgodovini
Spremembo trase je tudi van der Poel na družbenih omrežjih označil kot "šalo". Kljub ostrim zavojem pred arenberškim jarkom bo Nizozemec prvi favorit, potem ko je s tekmeci zanesljivo opravil tudi na nedeljski dirki po Flandriji. Tam je slavil tretjič, s čimer se je na večni lestvici izenačil z najboljšimi v zgodovini.
Na velodromu v Roubaixu bo lovil drugo zaporedno zmago. Nazadnje je dvakrat zapovrstjo slavil Belgijec Tom Boonen (2008, 2009), ki je ob rojaku Rogerju De Vlaemincku tudi rekorder s štirimi zmagami v severnem peklu.
Zmagovalci po preizkušnji dobijo v roke granitno kocko, v garderobah starega velodroma pa še plaketo s svojim imenom v skupinskih tuših.
Vsako leto televizijske kamere v svet pošljejo skrušene podobe kolesarjev v teh tuših, pred tem pa prašne in zdelane obraze, uničene rokavice ter krvave žulje od neprestanega tresenja koles čez dotrajane in neenakomerne tlakovce.
Številni kolesarji dirko hkrati opisujejo kot najtežjo in najlepšo. "Na Pariz - Roubaixu je obupno dirkati, a najslajše zmagati," je pred leti dejal dvakratni zmagovalec Irec Sean Kelly (1984, 1986).
Preizkušnja se bo v Compiegnu začela ob 11.25, najboljše pa v Roubaixu na slovitem velodromu pričakujejo okoli 17.20. Dežja vsaj po dozdajšnjih napovedih ne bo.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"