A. B. | 11. 12. 2022, 15:20

Kako se je začel prikupen običaj, da nogometne igralce na igrišče pospremijo otroci

Facebook/Qatar International School

Zgodba, ki traja že več kot dvajset let, se je začela v dobrodelne namene, danes temu ni več popolnoma tako. 

Če ste si ogledali vsaj eno tekmo svetovnega prvenstva veste, da igralce ne igrišče zmeraj pospremijo otroci. Gre za dolgoletno tradicijo. Otroci se imenujejo "spremljevalci igralcev" in so del nogometnih tekem že dobrih 20 let.

Kje se je vse začelo? 

Ena prvih fotografij otrok, je bila objavljena v časopisu Liverpool Echo po tekmi med Liverpoolom in Evertonom novembra leta 1996. Približno od leta 2000 je nastal običaj, kot ga poznamo danes: en spremljevalec otrok za vsakega igralca in ne le eden ali dva na ekipo. 

Na začetku se je praksa spremljanja igralcev s strani otrok pojavljala kot način dobrodelnosti. Pred svetovnim prvenstvom v nogometu leta 2002 sta FIFA in UNICEF sodelovala pri programu, imenovanem "Recimo da za otroke", katerega cilj je bil "spodbujati in varovati pravico vseh otrok do zdrave rekreacije in kakovostnega osnovnošolskega izobraževanja", kot je bilo takrat zapisano sporočilu za javnost s strani UNICEFA. V izjavi je bilo zapisano še naslednje: "Otroci imajo na vsaki tekmi glavno vlogo, saj spremljajo vsakega igralca na igrišču in s tem simbolično opominjajo nogometne navdušence, da imajo pomembno vlogo pri oblikovanju sveta, primernega za otroke."

Biti spremljevalec je plačljivo 

McDonald's je od leta 2002 uradni sponzor programa spremljevalstva na svetovnem in evropskem prvenstvu, ki staršem in otrokom ponuja priložnost, da se potegujejo za eno od teh želenih mest. Raziskava časopisa The Guardian iz leta 2018 je razkrila, da številne ekipe Premier League pogosto zaračunajo od 180 do 700 evrov za otroke kot spremljevalce na tekmi. "Paketi maskote" pogosto vključujejo več kot le mesto maskote - otroci dobijo tudi opremo, avtograme ali druge stvari -, vendar je bila ta praksa deležna kritik zaradi izključevanja otrok iz manj premožnih okolij, pojasnjujejo na DailyMail. 

Vendar pa ta prikupna tradicija v najboljšem primeru mladim navijačem omogoča, da preživijo poseben trenutek s svojimi najljubšimi igralci, in občinstvo spomni, da je v nogometu (ali katerem koli drugem športu) več kot le izid tekem.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču