11. 10. 2016, 10:00 | Vir: Playboy
Kdo je Tim Novak, eden izmed najboljših mladih voznikov relija na svetu
Študent strojništva se je rodil z dirkaškimi geni in dirkaškimi sanjami. Na težkokategorniške – nekoč bi se namreč rad udeležil relija Dakar, in to s tovornjakom – bo moral kljub življenju na prehitevalnem pasu še malo počakati, je pa kljub svoji mladosti že okusil nekaj adrenalina in zvezdniškega prahu največjih tekmovanj.
Dirkanje ima v krvi – začela sta njegov oče in starejši brat Aljoša, prav tako relist, Tim pa jima je sledil takoj, ko je lahko. Prvič je sedel v dirkaški sedež na paralelnem relikrosu v Vrtojbi pred štirimi leti (prej ni šlo, ker mora tudi tisti, ki zna voziti miže od desetega leta starosti, imeti v žepu vozniški izpit), že v isti sezoni je nadaljeval v reliju, nato se je dve leti kalil s škodo fabio R2 in z njo predlani postal mladinski državni prvak. Leta 2014 je v Zagrebu na predizboru za elitno izobraževanje t. i. FIA Institute Academy med 20 kandidati iz južne in vzhodne Evrope zmagal, se nato udeležil zahtevnih delavnic pod taktirko psihologov, trenerjev in voznikov – njegovo znanje je pilil tudi nekdanji voznik formule 1 Alexander Wurz – in FIA je podala razsodbo: »Tim Novak je eden od 12 najobetavnejših mladih voznikov na svetu.«
Doma jih skoraj praviloma ne opazimo doma, tod zato velike talente zagotovo opazijo v tujini. Zmagovalcem predizborov po vsem svetu FIA omogoči tako dirkaško kot vozniško enoletno izpopolnjevanje na vseh koncih sveta. Cilj je celostna dirkaška vzgoja, saj za uspeh na motošportnem poligonu še zdaleč ne zadostuje le dirkaško znanje.
Timu Novaku so tako psihologi na akademiji sestavili tudi osebnostni profil. In kaj bistvenega je up slovenskega relija tam izvedel o sebi? »Da sem analitičen, preudaren in da niti nisem rad v ospredju, temveč raje urejam stvari v ozadju. Seveda to velja za vsa področja, razen za dirke, ko dirkaški adrenalin naredi svoje,« se pove Tim, ki si je k srcu vzel vse napotke, zato zdaj tudi veliko več trenira. Med slovenskimi dirkači jih ni veliko, ki so imeli možnost tekmovati na reliju za svetovno prvenstvo. Od še aktivnih dirkačev so to Aleks Humar, Darko Peljhan in Rok Turk, letos pa je to priložnost dobil tudi Tim, saj ga je kot tekmovalca nemškega pokala ADAC Opel Rallye Cup doletel tudi nastop na nemškem reliju za svetovno prvenstvo. Slovenska avtomobilistična posadka Tim Novak-Uroš Ocvirk je v Trierju zasedla odlično četrto in sedmo mesto. In to je šele začetek.
Sicer pokal ADAC šteje sedem relijev oziroma osem dirk in Tim, ki je trenutno peti v skupni razvrstitvi, se mora spopasti le še z eno preizkušnjo. Leščan, ki je lani dosegel 3. mesto v pokalu Mitropa ter 1. mesto med dirkalniki, ki nastopajo na prednji pogon, je tudi uradni ambasador varne vožnje FIA, na kar je posebno ponosen. Žal mu je le, da tega pri nas ni nihče zagrabil in da njegovo znanje tako ostaja neizkoriščeno. In kakšni smo Slovenci na cesti? »Nevarni, ker smo nezbrani. Slovenec med vožnjo dela vse razen tega, da zbrano vozi.« Na akademiji so Tima mentorji označili za modrega voznika, zato mu verjamemo. »Vsem priporočam šolo varne vožnje, avtošola te nauči čistih osnov in pravil vožnje, to je pa vse. Z dinamično vožnjo ni nič narobe, a zanjo potrebuješ precej znanja,« še doda Tim. Beseda mladega, a modrega voznika, v razmislek ... pa srečno in zbrano na cesti! ,
Tekst: Tina Torelli
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču