Se še spomnite tistih groženj, da nam bodo roboti prevzeli službe? V resnici tehnologija odpira številna vrata. Tudi za navadne smrtnike. Za tiste, ki se bodo prilagodili in izkoristili njene pozitivne lastnosti.
Če je vaša služba takšna, ki je vaša babica kljub številnih poskusom razlage še danes ne razume povsem, potem je velika verjetnost, da imate na delu opravka s sodobno tehnologijo.
Trend kaže, da bodo ogromne spremembe v vsakdanjem življenju, ki jih prinaša tehnologija, v naslednjih letih še intenzivnejše. Od umetne inteligence, samovozečih avtomobilov, robotike, biotehnologije, napredka medicine, naprednih in vzdržljivih materialov do stvari, ki si jih danes še ne znamo predstavljati. A nastajajo. Za zdaj še za zaprtimi vrati.
Dejstvo, da tradicionalni poklici izumirajo, ni namišljeno. Veliko obrti je izgubilo svoj pomen v svetu potrošništva, ko čevljev, dežnikov, ur in klobukov ni treba več popravljati, saj le kupimo nove. Vendar je hkrati nastal tudi kup novih oblik zaposlitev. In to sploh ne slabo plačanih.
To je le peščica najpogostejših.
Upravljalec družbenih omrežij
Facebook je s svojim rojstvom leta 2004 premaknil velik mejnik, ki je dve leti zatem in vsa pozneje zaznamoval življenja nas vseh. Za njim sta veliko, a neprimerljivo slavo doživela še Twitter in Instagram, ki ga je Facebook na koncu tudi kupil, pa tudi LinkedIn.
Vsa ta družbena omrežja so se iz prvotnega namena povezovanja s prijatelji razvila v še nekaj drugega. V tržno orodje, prek katerega lahko prodajamo. Mi ali še raje – velika podjetja. Upravljanje teh profilov na družbenih omrežjih je cela znanost, saj je treba upoštevati kup algoritmov in zank, ki jih Facebook vsak dan znova posodablja in otežuje poslovanje. Zato so svoj karierni prostor na tem področju dobili tudi upravljalci družbenih omrežij.
Strokovnjak za digitalno trženje IN strokovnjak za SEO
Če ste vsaj malo vpeti v svet medijev, oglaševanja, trženja in potrošništva, ste že slišali za digitalno trženje. Tradicionalni načini oglaševanja namreč v očeh potrošnikov postajajo vse bolj bledi in neopazni, zato je vlogo v svetu spodbujevanja prodaje dobil tudi digitalni svet, v katerega tako pogosto gledamo.
Poleg tega tudi večina ljudi pred letom 2004, če ne kar 2014, ni slišala za SEO. Danes večina pomembnejših digitalnih služb zahteva prav to. SEO je kratica za Search engine optimization ali optimizacija spletnih strani za iskalnike. In če želite, da ljudje vedo, da obstajate, vas morajo spletni iskalniki najti. In to na prvi strani. Med prvimi tremi zadetki.
Razvijalec aplikacij
Če samo odklenete vaš pametni telefon, vam zasijejo v obraz. Številne aplikacije, ki vam lajšajo življenje. Nove v domačih garažah in velikih podjetjih nastajajo kot gobe po dežju in kdo bi si mislil, da bo to za nekatere tako donosen posel.
Analitik podatkov
Vsako podjetje upravlja s podatki, ki pa niso sami sebi namen. Njihova naloga je, da jih nato nekdo pregleda in iz njih izlušči bistvene trende in cilje.
Bloger, vloger in vplivnež z Instagrama
Če bi vam pred desetimi leti nekdo rekel, da nas čaka poplava povsem običajnih ljudi, ki jim na družbenih omrežjih sledi več deset tisoč ljudi in so za svoja mnenja plačani, bi ga verjetno vprašali po zdravju. A danes smo tu. V dobi vplivnežev, tako imenovanih influencerjev. Tistih, katerih mnenja v širši javnosti imajo takšno težo, da jim podjetja plačajo za omembo in oglaševanje prek njihovih kanalov do množic sledicev.
Skrbnik za srečo na delovnem mestu
Na prvi pogled morda to delovno mesto ni povezano s tehnologijo. A je. Digitalizacija sveta in vse večja zahteva po produktivnosti je ljudi obtežila s hektičnimi urniki in obsežnimi delovnimi nalogami. Kar prinaša več stresa, več slabe volje in manj sreče.
Številna vodilna podjetja – med njimi tudi Google in Facebook - imajo v svojih podjetjih zaposlene skrbnike za srečo. Ti ljudje zaposlenim nudijo predvsem psihološko oporo, se pogovarjajo o tem, katere stvari jih motijo in kako si želijo izboljšati delovno klimo, da bi bila ta karseda prijetna.
Producent podcastov
Redni poslušalci podcastov si danes ne predstavljajo več življenja brez njih. Statistike pravijo, da je najbolj priljubljen žanr podcastov komedija, nato glasba, televizija in film.
Pilot drona
Droni so s seboj prinesli marsikaj. Podobe s ptičje perspektive, nove zakone in prepovedi glede brezpilotnih letalnikov, pa tudi novo delovno mesto. Drone mora namreč nekdo upravljati, le kdo drug kot pilot drona, torej.
Inženir za samovozeča vozila
Avtomobili, ki bodo vozili sami, so naša prihodnost. Verjetno sploh ne tako zelo oddaljena od vsakdana povprečnega človeka. In čeprav teh vozil ne bo treba voziti, bodo zagotovo zahtevala ljudi, ki jih bodo upravljali, popravljali in razvijali.
Voznik Uberja
Taksisti in drugi ponudniki prevozov iz točke A do B niso nobena novost. Vendar pa je Uber kljub preverjeni metodi postal svetovna uspešnica zgolj zaradi majhne, a ključne tehnološke posodobitve sistema. Uber je namreč z aplikacijo združil voznike, ki lahko z njo postanejo "taksisti", uporabniki pa lahko točno vedo, kdo jih bo pripeljal na cilj in kdaj jih bo pobral.
https://www.metropolitan.si/trendi/ali-slovenske-deklice-ne-marajo-poklicev-prihodnosti/