P.M. | 6. 11. 2022, 17:58

Bomo tudi Slovenci v letu 2023 potovali tako, kot to napoveduejo svetovni trendi?

Žiga Živulovič jr./Bobo

Kam in na kak način si privoščiti oddih v današnjem hitrem svetu? 24 tisoč ljudi iz 32 držav je v raziskavi delilo svoje želje, rezultati so več kot zanimivi.

Najobsežnejša raziskava napovedi potovanj vodilne platforme Booking.com ugotavlja, da se ljudje pri svojih potovalnih odločitvah srečujejo s protislovjem. "Prihodnje leto bo mogoče prav vse, saj bodo ljudje iskali ravnovesje v svetu, polnem protislovij."

Pa venda, ugotovitve nakazujejo na sedem potovalnih trendov. Kateri so to?

Vrnitev k naravi  

Po raziskavi sodeč, se želi skoraj polovica anketiranih na prihodnjem potovanju vrniti k osnovam, pobegniti pred sodobnim svetom in pri sebi obdržati le tisto, kar je nujno za preživetje. Kar nakazuje na vedno večjo priljubljenost trajnostno usmerjene nastanitve v neokrnjeni naravi, a vseeno nekaj udobja.

Valter Leban/Bobo

Odklop od vsakdanjika bo prihodnje leto bolj priljubljen kot kadarkoli. Popotniki želijo leta 2023 potovanja uporabiti tudi kot priložnost za učenje veščin preživetja, vključno s tem, kako pridobiti čisto vodo, prižgati ogenj iz nič, iskati hrano v naravi in se celo pripraviti na apokalipso.

Virtualna potovanja

Skoraj polovica anketirancev je delila, da se bodo prihodnje leto obrnili na virtualno resničnost kot navdih za svoje počitnice. Leta 2023 naj bi potovanja še bolj vstopila v nenehno se razvijajoči 3D virtualni prostor Metaverse.  

Več kot tretjina vprašanih se želi podati na večdnevno virtualno izkušnjo potovanja. Metaverse naj bi v prihodnosti ljudi vse bolj izobraževal, zabaval in navdihoval ter odpiral vrata neskončnim avanturam.

Popotniki ne bodo več fizično omejeni, lahko bodo eksperimentirali z različnimi potovalnimi izkušnjami.

Popotniki ne bodo več fizično omejeni, lahko bodo eksperimentirali z različnimi potovalnimi izkušnjami.

Profimedia

Popotniki bodo postali drznejši pri izbiri potovanja v resničnem življenju, potem ko jih bodo lahko najprej obiskali v Metaverse prek njihovih spletnih avatarjev. Ta način "potovanj" je še posebej priročen za tiste, ki jih potovanja v neznano bolj skrbijo.  

Potovanja zunaj “cone udobja”

Potem ko nas je pandemija dolgo zapirala v dobro poznana območja, si bodo prihodnje leto mnogi želeli doživeti popoln kulturni šok.

Leta 2023 bodo popotniki iskali edinstvene počitnice, ki bodo šokirale, presenečale in navdušile.

Profimedia

Skoraj tri četrtine si želi potovanja, ki jih pripelje do skrajnih meja, skoraj polovica jih je na lovu za najbolj eksotično poslastico na svetu, kot je najbolj pekoča paprika, medtem ko jih 38 odstotkov želi izkoristiti svoje počitnice za raziskovanje zunaj Zemlje na ogledih NLP ali nezemljanov.

Trije od desetih si želijo kupiti enosmerno vozovnico in slediti svojemu instinktu, kamor koli jih ponese.

Opevanje dobrih starih časov  

Čeprav se preteklosti običajno spominjamo oziroma si jo predstavljamo lepšo, kot je dejansko bila, bo vrnitev k dobrim starim časom prihodnje leto eden glavnih trendov. To bodo lahko tako potovanja k znamenitostim in atrakcijam iz starih filmov kot stari načini potovanja, na primer vožnja z avtobusom ali ladjico.

Žiga Živulovič/Bobo

Prav tako pri Booking.com napovedujejo ponovno rast priljubljenosti destinacij, ki so kot najbolj vroče slovele pred 20, 30 ali več leti, kjer bodo popotniki obujali spomine na počitnice iz svoje mladosti.  

"Čutne" počitnice

Potovanja za umirjanje misli, telesa in duha bodo prihodnje leto dosegla nov vrhunec, napoveduje Booking.com. Centri dobrega počutja, počitnice z jogo in meditacijo ter treningi čuječnosti so priljubljeni že nekaj časa, v prihodnje pa bodo še bolj.

K temu dodajte še bolj ekstremne terapije telesa in duha, kot so "potovanja" s psihedeličnimi učinkovinami, recimo ajavasko, pa tudi čutne počitnice, kjer sodelujoči raziskujejo različne definicije medosebnih razmerij in spolnosti.

Profimedia

Nova raven službenih oddihov  

Nihče na oddih noče vzeti službe in delovnih obveznosti, drugo pa je, če delodajalec zaposlene odpelje na oddih. Z normalizacijo dela in potovanj po pandemiji so se vrnile tudi službene poti, ki pa jih želijo ljudje vse bolj izkoristiti tudi za povezovanje s svojimi sodelavci.  

Mnogo sodelujočih v raziskavi Booking.com zagovarja zamisel skupnega oddiha s sodelavci, na katerem bi izboljšali medsebojne odnose in dvignili učinkovitost ob vrnitvi na delo.

Profimedia

Potovanja po ključu: največ za ceno  

V času globalne gospodarske negotovosti bo načrtovanje proračuna za potovanja še pomembnejše. Še vedno bodo postavljali brezskrbne počitnice na vrh dnevnega reda, pri čemer polovica popotnikov pravi, da naložba v počitnice zanje ostaja glavna prednostna naloga.

Toda skrb za proračun je ključnega pomena, saj skoraj sedem od desetih popotnikov še naprej poudarja potovanja, hkrati pa išče več za svoj denar. 

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev