STA/P.M. | 27. 5. 2023, 11:00

Inovacija hrvaškega Elona Muska je dobila krila: tega nimajo še nikjer na svetu

Profimedia

Več kot tretjino sredstev okoli 450 milijonov evrov "težkega" projekta bo prispevala država.

Hrvaški podjetnik Mate Rimac razvija avtonomna taksi vozila, storitev t. i. robotaksijev pa bo v Zagrebu predvidoma na voljo do konca leta 2024.

Visokoleteči vizionar prepričal tudi EU

Načrte, da bi hrvaška prestolnica do konca leta 2024 med prvimi na svetu dobila robotizirane taksije, je Rimac razkril javnosti pred dvema letoma. "Gre za velik potencial. Prototip robotskega taksija je izdelan, vendar ga moramo dvigniti na višjo raven in ustrezno predstaviti. Naša ideja je, da to avtonomno vozilo začne voziti po Zagrebu leta 2024," je dejal.

Državna pomoč podjetju P3M pri tem projektu znaša 179,5 milijonov evrov in jo je v četrtek odobrila tudi Evropska komisija. Šlo bo za nepovratna sredstva, ki bodo pokrila okoli 45 odstotkov sprejemljivih stroškov. Če bo projekt uspešen in bo ustvaril dodaten zaslužek, bo podjetje državi vrnilo del prejetih sredstev.

Projekt poleg razvoja in proizvodnje avtomobilov vključuje tudi izgradnjo centra mobilnosti, parka, trga, skladišča in polnilnic za samovozeče taksije v Zagrebu.

Hrvaška tudi v spremembo zakonodaje

V podjetju so maja lani za hrvaški spletni portal Index.hr napovedali, da v Zagrebu do konca leta 2024 vozilo okoli sto avtonomnih taksijev, nato pa bi njihovo število povečevali do okoli 700. Dejali to tudi, da se o uvedbi robotaksijev pogovarjajo s 25 drugimi mesti, med katerimi so tudi mesta iz Velike Britanije, Nemčije in z Bližnjega vzhoda. Dodali so, da načrtujejo uvedbo robotaksijev v več kot sto svetovnih prestolnicah.

Mate Rimac

Mate Rimac

Profimedia

Da bi omogočili zakonsko podlago za uvedbo storitve avtonomnih taksi vozil, na hrvaškem ministrstvu za promet po pisanju hrvaškega časnika Jutarnji list že pripravljajo spremembe zakona v cestnem prometu. To bo prvi poskus hrvaške vlade, da v zakon vključi uporabo avtonomnih vozil v javnem prometu. Po predlogu, ki ga pripravljajo, se avtonomni taksiji ne bodo razlikovali od taksijev z vozniki, je konec marca pisal omenjeni medij.

Novo na Metroplay: Karin Velikonja | Slovenka, ki je odprla prvi holistični studio v Evropi