Rebeka Sivka | 5. 6. 2023, 19:00
Pri 16 letih je odprla svojo prvo kavarno, zdaj o njenih slaščicah govori vsa Slovenija
Hano Kotar že od malih nog spremlja ljubezen do slaščičarstva. Leta 2018 je odprla svojo prvo kavarno, dve leti kasneje pa je s čokoladnico in slaščičarstvom svojo predanost sladkim dobrotam popeljala na naslednjo raven - ustanovila je blagovno znamko Mama Paula, ki jo je poimenovala po pokojni babici.
Odločitev za samostojno podjetniško pot nikoli ni lahka. Tega se zaveda tudi slaščičarka Hana Kotar, ki je pri rosnih 16 letih odprla svojo prvo kavarno v Kamniku. Na poti sta jo vedno spodbujala starša podjetnika, ki sta ji tudi pomagala pri odprtju kavarne. Kljub mladim letom in številnim preprekam je bila najstnica odločena, da bo ustvarila uspešno zgodbo. "Izzivov je malo morje. Čokoladnic pa sladoledarn je res veliko. Ni skrivnost, da je težko priti zraven. Vendar menim, da je za vse dovolj prostora na trgu," je prepričana Kotarjeva.
Ob odprtju kavarne je bila še srednješolka. Ko se je podala na samostojno podjetniško pot, ji ni bilo lahko, saj so ji mnogi sovrstniki metali polena pod noge. "Niso me podpirali. Veliko mi jih je očitalo, da mi je lahko, ker so mi pri tem starši pomagali. Niso pa videli vsega truda, vseh ur, namenjenih razvoju podjetja ... "
Mlada podjetnica ni pustila, da bi ji kritike prišle do živega. Ker ji je eno leto pred odprtjem kavarne umrla stara mama, s katero sta si delili strast do slaščic, se je odločila po njej poimenovati kavarno. Tako je nastala Mama Paula. S tem je želela ohraniti pristnost in domačnost. Ni pa ostalo zgolj pri imenu - pokojni stari mami se je poklonila tudi z logotipom podjetja, ki je sestavljen iz podobe njenega obraza, prav tako logotip vsebuje njen avtogram.
"Skoraj vsak ima babico, ki točno ve, kaj bo skuhala, ko prideš na obisk. Stranke želimo s svojimi izdelki popeljati v mislih nekam, kjer jim je lepo, tja, kamor nas popeljejo naše babice."
Pri Mami Pauli prodajajo tablice iz mlečne in temne čokolade, personalizirane čokolade za podjetja, čokoladne lizike v obliki živali, na festivalu v Radovljici so nedavno tudi predstavili čokoladne dražeje. Poleg čokolad Mama Paula ponuja tudi sladoled. Mlečne sladolede izdelujejo iz domačega mleka, sadne veganske pa iz pravega sadja. Jeseni pri podjetju načrtujejo nove produkte.
21-letnica razlaga, da ji je že od začetka poslovne poti najpomembnejša kvaliteta njenih izdelkov. "Ne samo, da je kakovost, ampak da je stalna kakovost. Da bo sladoled, ki ga ješ danes, čez pol leta imel enak ali pa še boljši okus. Strankam so predvsem všeč pristni okusi, da v lešniku čutijo lešnik, da v pistaciji čutijo pistacijo. Da ni nekaj umetnega."
Tveganje se je izplačalo
Pri Mami Pauli ne boste našli klasičnih pralin, ne klasičnih sladoledov. Mlečna čokolada je sestavljena iz več odstotkov kakava kot običajno, vendar ni pregrenka. Zaradi drugačnosti je Kotarjevo sprva skrbelo, ali bodo ljudje sploh sprejeli njihove izdelke. A njen strah je bil odveč. Kmalu je Mama Paula postala znana po kakovosti in slastnih slaščicah.
"Moj največji cilj ni, da bi imela veliko kavarn in sto zaposlenih, temveč, da nas ljudje prepoznajo tudi v tujih mestih. Da nas poznajo po kakovosti, mi veliko več pomeni kot karkoli drugega."
Uspeh podjetja pripisuje tudi ljubezni do dela. Čokoladnica in slaščičarstvo Mama Paula obstaja že skoraj tri leta, vendar je ustvarjanje slaščic še vedno tako zabavno kot prvi dan. "Sem velika perfekcionistka in vedno mi je v izziv moje kreacije dodelati do potankosti - po videzu, okusi in strukturi."
Za vas smo na Facebook profilu pripravili NAGRADNO VPRAŠANJE. Pogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.
Pred ekipo je poletna sezona, v kateri bodo kupce razvajali predvsem z domačim sladoledom. Ustvarjali pa bodo tudi nove recepte, s katerimi bodo nadgrajevali obstoječe izdelke.