Patricija Fašalek | 18. 8. 2024, 07:00

Ljubljanska trgovinica, ki očara: tukaj najdemo izbor najzanimivejših izdelkov slovenskih oblikovalcev

Cherie Plausteiner

Spoznajte trgovino IKA, kjer mama in hči, Ika in Iva Renčelj, številnim domačim avtorjem omogočata prostor za rast in razvoj že več kot 30 let.

V strogem centru mesta, med mestno hišo in Plečnikovo tržnico nasproti stolnice, je prikupna trgovinica, ki s svojo unikatnostjo ustavi korak tako domačinov kot turistov in jim ponudi skrbno prečesan izbor najzanimivejših izdelkov slovenskih oblikovalcev. Tukaj najdemo zlato selekcijo ilustratorjev na odtisih, voščilnicah in rokovnikih različnih formatov, kozmetiko iz najboljših naravnih sestavin v trajnostni embalaži, brezčasne modne kose in navdihujoče oblikovane, uporabne izdelke za dom.

Za vrati trgovine IKA lahko spoznamo tudi lastnici podjetja, mamo in hčer, ki številnim domačim avtorjem omogočata prostor za rast in razvoj že več kot 30 let. Zgodba namreč sega v leto 1992, ko je mama Ika Renčelj v Škofji Loki odprla trgovino: "Sanjala in oboževala sem modo, oblikovanje nakita, slikanje, vse, kar je povezano z barvami in kreativnostjo. Pojavljali so se novi, mladi oblikovalci in z njimi je rasla tudi ponudba trgovine IKA. Staro mestno jedro Škofje Loke je bilo kot ustvarjeno za to, prebivalci tega lepega mesta so trgovino sprejeli z odprtimi rokami in res nam je šlo dobro. To je bila podlaga za naprej."

Ljubljansko mestno jedro

Čez čas se je podjetju pridružila hči Iva in leta 2008 sta skupaj odprli trgovino v ljubljanskem mestnem jedru na Ciril-Metodovem trgu 13, poudarek pa sta usmerili v pomen lokalne proizvodnje in butičnih blagovnih znamk. Poslovno sodelovati s sorodniki ni vedno najlažje in Iva priznava, da se z mamo včasih razumeta bolje in včasih slabše, ker sta si v enih stvareh podobnih, pri drugih pa se povsem razhajata. 

Cherie Plausteiner

"Bi rekla, da je bilo poslovno sodelovanje večkrat izziv, in sicer zaradi različnih pogledov na prihodnost, a sva uspeli ohraniti dober odnos in medsebojno spoštovanje. Imeti poslovni odnos z bližnjo osebo na splošno prinese s seboj tudi skrb in odgovornost do tega, da ne kazi primarnega odnosa. Postaviti te ločnice v komunikaciji je izziv, saj je treba paziti, da se recimo pogovor o poslovnih številkah ne utopi v nedeljski goveji juhi skupaj z ribano kašo in korenjem," je sodelovanje komentirala Iva.

Težji časi

Leta 2015 sta odprli spletno trgovino, trgovino v Škofji Loki pa sta morali zaradi slabih poslovnih rezultatov zapreti leta 2016. Sledilo je težko leto 2020, ki je prineslo epidemijo covid, s tem pa je prodaja močno padla in obisk tujih kupcev se je zdesetkal. "Ko so bile meje zaprte, ni bilo nobenega tujega odzdrava na naš "dober dan", je pojasnila Iva. 

Situacijo sta izkoristili za razmislek o tem, kje so in kam gredo. "Vedno se želim iz situacije nekaj naučiti, narediti naslednjič bolje, se optimizirati in izboljšati. Takrat sva ugotovili, da je za nas pomembna razpršitev poslovanja tudi na spletno prodajo in poslovne stranke. Zavedli sva se, da so poleg tujih kupcev, ki sicer predstavljajo največji segment, pomembni tudi domači in poslovni kupci." Znamko IKA sta še bolj definirali, izčistili in jo prenovili ter oblikovali novo grafično podobo.

Cherie Plausteiner

Sodoben dizajn in avtorski pristop

"Pri izboru oblikovalcev nimajo prednosti znanci, saj sva precej strogi. Pomembno nama je, da ima izdelek sodoben in dober dizajn, avtentičen in avtorski pristop, dobro zgodbo in da ni generičen, ampak nekaj posebnega. Seveda mora biti tudi kvaliteten," je selekcijo obrazložila Iva in dodala, da imajo prednost uporabni izdelki, ki pa morajo biti slovenski. "Ponosni smo, če so inovativni, okolju prijazni in lokalno proizvedeni. Pri vsem tem je pomembna tudi pestrost ponudbe, pokrit mora širok cenovni razpon ter različne stile in materiale. Je kar izziv, vse to zložiti v smiselno celoto."

Maja je bila trgovinica omenjena v reviji New York Times, kjer so našteli, kaj vse si morajo turisti ogledati v Ljubljani v 36 urah. "Predvsem nama je bilo všeč, da ni bil klasično turistični izbor - saj je to ravno tisto, s čimer stremimo tudi sami, biti oddih od klasične turistično oblikovane ponudbe, pa naj gre za kulinariko mesta ali ponudbo lokalno oblikovanih izdelkov. S ponosom smo tudi del uredniškega izbora pomembnih turističnih vodnikov, kot je na primer Lonely Planet," nam je še zaupala Iva.

Novo na Metroplay: Mi smo podaljški telefonov | N1 podkast s Suzano Lovec