Ko se varnost in moda povežeta za boljšo vidnost v prometu: Zavod Vozim, Zavarovalnica Triglav in agencija Yootree Creative so združili moči s študenti modnega oblikovanja Naravoslovnotehnične fakultete.
"Dejmo se videt" je pozdrav, ki ga v vsakdanji komunikaciji večinoma uporablja mlajša generacija, zdaj pa je zaživel še v drugi luči.
Na pobudo Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative so študenti modnega oblikovanja Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil Naravoslovnotehnične fakultete namreč ustvarili inovativno kolekcijo odsevnih oblačil in vidnih dodatkov, ki so jo nedavno predstavili tudi na Ljubljana Fashion Weeku.
Mladi so namreč eni najpogostejših uporabnikov urbane mobilnosti v Sloveniji, žal pa so pogosto tudi udeleženci prometnih nesreč.
Raziskava, ki jo je med več kot 800 uporabniki e-skirojev in e-koles naredila Zavarovalnica Triglav, kaže, da se med vožnjo z e-skirojem le dobra polovica počuti varne, vsak tretji uporabnik e-skiroja pa je že doživel nezgodo.
Mladi se v sklopu svojih urbanih mobilnostnih poti tudi redko odločajo za ključne varnostne elemente, kot so čelada, odsevna oblačila in dodatki. To pa je vzrok številnih nesreč in poškodb.
Zato so se v družbeno odgovorni iniciativi "Ne bluzi, z glavo kruzi" Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative odločili za drugačen pristop: škarje in platno so dali v roke mladim in njihovi ustvarjalnosti.
Mladi naj bodo varni v svojem slogu
"Pripomočke za vidnost v prometu poznamo že desetletja, vendar mladi zelo redko posegajo po njih. Kadar izbirajo med vidnostjo in slogom, namreč navadno zmaga slednji. Da je vidnost vendarle element, ki jim je pomemben, pa govori podatek, da je večino voznikov e-skirojev in e-koles najbolj strah, da bi jih vozniki avtomobilov spregledali.
Zato smo mladim omogočili, da sami poiščejo način, da so lahko varni in v svojem slogu. Danes se starega problema vidnosti v prometu torej lotevamo na povsem drugačen način, z drugačnimi rešitvami in upravičeno pričakujemo tudi drugačen rezultat," je povedala Ana Cergolj Kebler, vodja varne mobilnosti v Zavarovalnici Triglav.
Pomen dela z mlajšo generacijo v ospredje svojih aktivnosti postavlja Zavod Vozim, ki se mladim poskuša približati skozi delavnice in javne dogodke, s katerimi ozavešča o varni uporabi mikromobilnostnih sredstev. Njegov cilj je, da bi uporabniki med vožnjo z e-skirojem ali drugimi prevoznimi sredstvi urbane mobilnosti hitrost ustrezno prilagodili, čelado imeli vedno na glavi, telefon pa v žepu.
"Mladi so pomembni nosilci družbenih sprememb, v kar smo se v našem delovanju že večkrat prepričali. In zato v drugi sezoni Inciative "Ne bluzi z glavo kruzi" ponovno mladi soustvarjajo za mlade. Mlade modne kreatorje postavljamo v središče pomembnosti sobivanja v prometu, v središče kreacij in ozaveščanja o pomembnosti, da smo vidni in videni v prometu. Na kreativen način, skozi kolekcijo oblačil, sporočajo: "Dejmo se videt". Njihovo sporočilo pa bomo v Zavodu Vozim skozi družbeno kampanjo in prek 300 delavnic na terenu prenesli tudi ostalim mladim. Kampanja je namreč odlična osnova pogovora o varnosti, vidnosti, sobivanju in pomembnost biti vidni," je poudaril David Razboršek, direktor Zavoda Vozim.
Morda vas zanima tudi:
- Mladi s sladkorno boleznijo želijo bolj zdravo družbo
- Vse več mladih brezdomcev, je to le še ena plat stanovanjske krize?
Inovativna modna kolekcija
Izziv malce drugačnega ozaveščanja svojih vrstnikov in ostalih mlajših uporabnikov urbane mobilnosti so sprejeli tudi študenti modnega oblikovanja Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil Naravoslovnotehnične fakultete. Nastala je inovativna kolekcija odsevnih oblačil in vidnih dodatkov, na katero so ponosni tudi na fakulteti, ki se v svojih projektih rada povezuje z različnimi partnerji.
"Oblikovanja kolekcije smo se lotili kot oblikovalska ekipa. Vsak študent je raziskal temo, kako varovalna oblačila in dodatke narediti sodobne, všečne, univerzalne, funkcionalne in atraktivne za mlade in tudi širše. Vse ideje smo skupinsko komentirali in si pomagali s konstruktivnimi kritikami in rešitvami. Tako se je razvilo pet glavnih tem, ki so se razlikovale v inspiraciji in tehnični izvedbi.
V kreacije so vključeni najsodobnejši reflektivni in odsevni materiali, kot so odsevno blago, odsevna folija, odsevna tiskarska pasta, odsevni sukanec in preje ter kresničke. Odsevni materiali so pametno in neopazno združeni s klasičnimi oblačilnimi materiali," je ustvarjalni proces nastanka kolekcije orisala Sara Valenci, asistentka na katedri za oblikovanje tekstilij in oblačil Naravoslovnotehnične fakultete (NTF), ki je je skupaj s prof. Natašo Peršuh in asistentko Nastjo Sagadin Grmek sestavljala mentorski tim projekta.
Posebna nagrada in priznanje za ekipo študentov je bila tudi nedavna predstavitev kolekcije na Ljubljana Fashion Weeku. S pomenljivim sloganom "Dejmo se videt" mlade in tiste malce starejše uporabnike urbanih (mikro)mobilnostih sredstev ozaveščajo o pomenu ustrezne vidnosti v prometu, ki bo še posebej na udaru v prihajajočih jesensko-zimskih mesecih.
"Glavni čar projekta je bil proces, pri katerem se je vsak član naše študentske ekipe poglobil vase in se vprašal, kako bi sam vključil svetlobno reflektivne materiale in elemente v svoj vsakdanji stil in estetiko. Naše kolekcije resnično odražajo to, da lahko vsak posameznik ne glede na svoj osebni stil poskrbi za boljšo vidnost in varnost v prometu. Upam, da bo naša kolekcija navdihnila ljudi, da s predstavljenimi idejami in tehnikami najdejo načine, kako svetlobno reflektivne materiale vključiti v svoj vsakdanji stil," je povedal eden izmed ustvarjalcev kolekcije "Dejmo se videt", študent NTF Anže Orešnik.
Iniciativa skupaj s kolekcijo sedaj vstopa v širši javni prostor, kjer se želi mladim približati tudi skozi delavnice in javne dogodke, s katerimi ozavešča o varni uporabi urbane mobilnosti. Njen cilj pa je, da bi izdelki iz kolekcije v prihodnje tudi v praksi zaživeli med mladimi.
Novo na Metroplay: Ines Erbus o avtoimuni bolezni, ljubezni do hrvaščine in potovanjih