3. 5. 2021, 12:38

Moški, ki nosijo oblačila z velikimi logotipi prestižnih znamk, pogosteje varajo

profimedia

Večina anketiranih je bila jasna: moški, ki se oblačijo v oblačila z vpadljivimi logotipu luksuznih blagovnih znamk, so videti, kot da se preveč trudijo, v resnici pa premorejo le malo potenciala.

Njihov cilj je verjetno narediti vtis dobrega okusa za modo in 'debele' denarnice, so bili jasni raziskovalci z Univerze Michigan, ki so izpeljali študijo o tem, kako drugi vidijo moške, ki se 'kitijo' z logotipi znanih in luksuznih blagovnih znamk. Rezultate so objavili v strokovnem časopisu Personality and Social Psychology Bulletin.

Izkazalo se je, da večina ljudi takšne tipe moških doživlja kot 'pozerje' in 'luzerje'.

"Takšno prenaglašanje luksuza pogosto doživljamo kot nastopaštvo pred drugim spolom, kar v resnici ni nekaj laskavega," je povedal avtor študije, psiholog Daniel Kruger.

Kruger nato razloži, kako tudi sicer moške (ki se bahajo z velikostjo, barvo, zvokom ali blagovnimi znamkami) ljudje doživljajo kot nekog, ki se preveč trudi zbujati pozornost potencialnih partnerk. Pa vndar je študija hkrati pokazala, da poudarjeni logotipi luksuznih blagovnih znamk sprva začasno uspejo izboljšati njihovo konkurenčnost in privlačnost, medtem ko tisti, ki prisegajo na manj vpadljive logotipe, puščajo trajnejši dober vtis (kot nekdo, ki mu je mogoče zaupati).

V študijo so bili vključeni študenti Univerze Michigan, ki so jih soočili s fotografijo moškega v dveh različnih polo majicah. Na eni je bil logo majhen in nevpadljiv, na drugi pa se je bohotil čez cele prsi.

Študenti so morali nato opisati, kakšen vtis na njih naredi moški v eni od obeh majic.

Večina jih je bila mnenja, da se tisti z velikim logotipom 'preveč trudijo' in da dejansko nimajo veliko potenciala. Prav tako jih je bilo večina mnenja, da so najverjetneje 'lahki' in da jih bolj kot dolgoročno razmerje zanimajo spolne avanture. Prepričanje, da bodo nastopači verjetneje prevarali svoje partnerice kot tisti, ki nosijo majice z manjšim logotipom, pa je bilo prav tako prevladujoče.

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc