Živa Avžner | 22. 9. 2021, 10:00
Oblikovalka Tina Logar Bauchmüller o svoji znamki Mila.Vert, ki ženskam ponuja čudovite in brezčasne kose
Ustanoviteljica in oblikovalka blagovne znamke Tina Logar Bauchmüller je ljubiteljica mode in načela trajnosti. Njena znamka Mila.Vert je skovanka vzdevka njene hčerke Mile in zelenega, ki izhaja iz francoske besede vert.
M: Je pomembno, da se potrošniki zavedamo, kaj kupujemo, ko se odločimo kupiti trajnostno?
Seveda. Pri nakupovanju, pa naj bo to trajnostna moda ali kaj drugega, se mi zdi pomembno, da imamo v mislih tudi to, kdo stoji za znamko, ki jo kupimo, in kakšne vrednote s tem podpiramo – in seveda, če nove reči sploh potrebujemo. Najbolj trajnosten kos oblačila je še vedno tisti, ki ga že imamo v omari, si pa lahko s premišljenim nakupovanjem ustvarimo nabor kosov, ki so kvalitetni, se odlično dopolnjujejo in nam bodo dobro služili še leta in leta. Žal je pri nekaterih velikih konvencionalnih modnih znamkah opaziti kar nekaj t. i. greenwashinga, ko kupce nagovarjajo z na primer recikliranimi materiali, pozabijo pa omeniti, da so bila ta oblačila izdelana v vse prej kot trajnostnih pogojih.
M: Nekateri se izogibajo nakupu trajnostnih in kvalitetnejših oblačil zaradi visoke cene. Menite, da je pametneje kupiti en kvalitetnejši kos recimo na mesec kot pa več cenejših na mesec?
Točno tako. Na dolgi rok se to definitivno izplača, bolje je za nas same, za naše zdravje, pa tudi za okolje in ljudi, ki so bili vključeni v proces izdelave tega kosa oblačila. Če dobro pomislimo, nam v omarah visijo stvari, ki jih sploh ne nosimo – namesto teh bi lahko imeli na primer en trajnosten kos, ki bi nam bil zares všeč. Kot sem omenila že prej, taka oblačila potem nosimo tudi več let in ne potrebujemo vsako sezono novih, kar je zgolj še en plus.
M: Kako izpeljati nakup prvega trajnostnega kosa in katerega izbrati najprej?
Mislim, da je treba najprej dobro vedeti, kaj imamo v svoji omari – vsakega izmed nas kdaj morda kakšen kos preseneti, saj smo že pozabili, da ga imamo. Najprej poglejte, kaj imate v omari in pomislite, kateri so tisti kosi, h katerim se največkrat vračate – kroji, materiali in barve teh kosov so že preverjeno med vašimi najljubšimi. Ko se nam zdi, da potrebujemo nov, točno določen kos, priporočam, da pogledamo, s čim od tega, kar že imamo, ga bomo kombinirali in na kakšne načine. Kadar vemo, da iščemo na primer prehodno jakno, lahko iščemo po znamki ali po produktu. Obojega je na spletu na voljo malo morje – za orientacijo za začetek priporočam na primer GoodOnYou ali nemški Avocado, kjer se lahko spoznamo s trajnostnimi znamkami in njihovo ponudbo.
M: Zakaj izbrati Mila.Vert? S čim izstopate od preostalih ponudnikov trajnostnih oblačil?
Pri Mila.Vert brez dvoma izstopajo ekološki materiali najvišje kakovosti, proizvodnja, ki v celoti poteka v Sloveniji, ter možnost izdelave vsakega kosa po telesnih merah naših strank. Prav to zadnje je tudi naš glavni adut in velika prednost – ker nimamo zaloge in so vsa oblačila izdelana po naročilu, je možno vsak kos posebej prilagoditi. Naše stranke so si med seboj zelo različne – nekatere prisegajo izključno na trajnostno modo, druge bolj prepričajo brezčasni dizajni in se z ekološkimi materiali šele spoznavajo. Nekatere tako prepričamo s svojo zgodbo, druge z materiali, tretje z dizajni oblačil. Verjamem, da lahko vsaka ženska pri nas najde kakšen kos, ki ji bo všeč in ga bo z veseljem nosila.
M: Kako instant instagramizacijo modnega sveta prepletate s svojo osnovno idejo znamke, ki je vse prej kot to in ima nekakšen slow pristop?
Tako da čim manj sledimo trendom in se ne oziramo preveč na to, kaj je trenutno v trendu. Seveda temu ne gre popolnoma ubežati, in tudi v tem ne vidimo smisla, želimo pa blagovno znamko razvijati v nekem svojem, počasnejšem ritmu. Tudi naši kupci nam sporočajo, da je manj in to kvalitetno veliko bolje, ko se jih večina odloči za nakup ene od naših srajčnih oblek in pletenega »rice cubes« puloverja. Kljub temu, da v dveh sezonah na leto vedno predstavimo kakšen nov kos, se jih večina odloči za naše »večne klasike«.
M: Kaj je ključno pravilo za brezčasen stil?
Kakovostno izdelani klasični kosi oblačil, ki jih nato popestrimo s primernim nakitom in modnimi dodatki ter čevlji. Dodatki k tem klasičnih kosom nam pomagajo ustvarit »outfit«, ki je primeren za različne priložnosti.
M: Največja poslovna lekcija, ki ste se jo naučili?
Nisem nagnjena k tveganim poslovnim potezam, tako da težjih poslovnih lekcij na srečo še nisem utrpela. Sem pa vedno bolj mnenja, da je nujno, da se podjetnik zaveda, da na določenih segmentih potrebuje pomoč in si le to čim hitreje zagotovi – lahko v obliki mentorstev, svetovanj (brezplačna mentorstva nudijo npr. podjetniški inkubatorji oz. še nekatere druge posredniške organizacije), vpraša za nasvet oziroma prosi za nekaj pomoči pri znancih in prijateljih, ali pa, v kolikor mu to finance omogočajo, zaposli dodatno osebo.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc