Ana Abram | 9. 3. 2020, 13:43
Pretekli modni mesec sta zaznamovala koronavirus in slabo vreme
Elita modnega sveta se dvakrat letno – februarja in septembra – zbere v prestolnicah mode, kjer si uredniki, vplivneži, kupci in druga smetana modne industrije ogleduje kolekcije prihajajoče sezone. Dogajanje se začne v New Yorku, se čez lužo preseli v London, nadaljuje v Milanu in konča v Parizu.
Koronavirus razpolovil modni mesec
Naslovi, povezani s koronavirusom, so že pred newyorškim tednom mode napolnili medije, a na ulicah strahu ni bilo čutiti. Na letališčih je bil nadzor poostren le za tiste, ki so pred kratkim prileteli s Kitajske, drugih ukrepov ni bilo.
Maske so bile bolj izjema kot pravilo, preplaha še ni bilo. V Londonu se je novica o novem virusu preselila v vsakdanje pogovore, prvi znaki ukrepov pa so se pojavili šele ob pristanku na letaliču Marco Polo v Benetkah, kjer so vsem potnikom, brez izjeme, merili vročino.
Po dveh napornih tednih, neprespanih nočeh, vetru in dežju, ki je obiskovalce spremljal od New Yorka do Londona, je veliko ljudi v Pariz prispelo nekoliko prehlajenih. Težko je bilo ločiti, kdaj je strah pred okužbo utemeljen, in kdaj je oseba na sosednjem stolu le premražena. Za večino je še vedno veljalo slednje.
Po milanskem se je pariški teden začel pod temnimi oblakom
Svetovni nemir je v Parizu dosegel tudi modne hiše. Na instagramu so se pojavili selfiji zvezdnikov od Belle Hadid do Gwyneth Paltrow, ki sta se na letalo podali z maskami. Zdravniški nasveti so sicer opozarjali na neučinkovitost mask, a na nekaterih modnih revijah (med njimi tudi Dries Van Noten) so jih še vedno delili. Bi jih lahko celo oklicali za nov trend? Kljub intenzivnem poročanju medijev masovna uporaba mask v Parizu ni prestopila vrat letališč.
Med od dežja premočenimi obiskovalci se je vedno več šušljalo o morebitni odpovedi prihajajočih dogodkov. Nekateri so se odločili, da obisk Pariza preskočijo. A modna hiša Dior je kot prva potrdila, da v programu ne bo večjih sprememb. Njihova modna revija je prvi dan potekala nemoteno, ostali so jim sledili. Le redki dogodki so bili odpovedani.
Tistih, ki so se za obisk Pariza odločili, se panika ni posebno dotaknila. »Francozi so bolj sproščeni, ne sekirajo se toliko«, je bilo slišati ob omembi trenutne situacije. Šale na račun novega virusa so bile vedno bolj pogoste.
Od nazdravljana s pivom Corona do hudomušnih pripomb ob nedolžnem kašlju prijatelja. Ni bilo videti, da sta širjenje virusa ali slabo vreme uspela pokvariti vzdušje v mestu. Kljub temu se je uporaba razkužila, ki ni manjkalo v nobeni dizajnerski torbici, močno povečala.
Grenak sponim na modni mesec je ostal predvsem tistim, ki so zaradi takih ali drugačnih okoliščin ostali doma. Zadnji dan pariškega tedna mode se je zaključil obsijan s soncem in pozitivno energijo. Letalo iz Pariza v Benetke je bilo naslednje jutro skoraj prazno.
Navadno do zadnjega sedeža napolnjeno je odletelo le z manj kot dvajsetimi potniki, ki jih je v Benetkah po standardnem potokolu preteklega meseca pričakalo medicinsko osebje z aparati za merjenje vročine. Pridržan ni bil nihče. Kjub odličnim kolekcijam, novim obrazom v svetu mode, vzpenjajočih se oblikovalcih in nenapovedanim modnim revijam je novemu virusu uspelo ostati v središču pozornosti tudi po tem, ko so obiskovalci zapustili Pariz.
Kakšna je prihodnost modnih tednov?
Dogodki so med drugim zopet odprli pereče vprašanje, ki že leta preveva modni svet. So modni tedni res še potrebni? Prvi se je v New Yorku odvil leta 1943. Pred obstojem televizije, pred internetom in pred socialnimi omrežij. So v digitalnem svetu modne revije še relevantne ali gre le za razsipavanje denarja in onesnaževanje okolja?
Je mogoče čustva in posebne občutke, ki so jih doživljali navzoči na modnih revijah, poustvariti na drug način? Alessandro Michele, kreativni direktor Guccija, v to ne verjame. Modne tedne primerja z religijskimi rituali: »V našem svetu je zelo pomembno, da ta ritual ponavljamo. Vedno si rečemo, da bomo nehali in začeli z nečim novim, a ta dan nikoli ne pride. Star sem 48 let in še vedno nisem našel česa boljšega,« je povedal za časnik New York Times.
Resnične posledice bodo vidne v prihodnjih mesecih. Modne hiše Versace, Gucci in Armani so že odpovedale svoje modne revije za kolekcijo »Cruise«, ki bi morale potekati maja. Kako bo torej videti septembrski modni mesec? Kaj lahko pričakujemo? Nekaj je gotovo: kot najbolj prilagodljiva industrija, ki spretno lovi ravnotežje med ustvarjanjem novih trendov in črpanjem navdiha iz preteklosti, bo moda brez dvoma našla novo pot.
Preberite še: Ta obleka Céline Dion je vse, kar potrebujete za letošnjo pomlad (internet jo obožuje)
Priporočamo tudi: Meghan Markle je pravkar nosila bluzo za 35 evrov, ki je še vedno na voljo
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču