28. 12. 2020, 09:43
Spletna prodajalna 'hitre mode', za katero še niste slišali, služi milijarde in buri duhove
Kitajsko podjetje Shein, ki prodaja cenovno izjemno ugodne kose oblačil, je v zadnjem času z evropsko spletno trgovino eksplodiralo tudi na stari celini. Samo v Veliki Britaniji prodajo 30.000 izdelkov dnevno, prav s konceptom 'hitre mode' pa so se na njihovo rastočo priljubljenost odzvali številni kritiki, ki opozarjajo na škodo okolju.
Če ste starejši od 30 let, potem zelo verjetno ne poznate modne znamke Shein. S sedežem v kitajskem Shenzenu, Shein postaja ena najbolj popularnih spletnih prodajaln tudi na evropskem trgu. V Veliki Britaniji že prodajo več kot 30.000 izdelkov na dan, za oglaševanje pa porabijo več denarja kot katerakoli druga modna znamka.
Njihova ciljna skupina so najstniki in mladi odrasli potrošniki in prav njih preko družbenih omrežij bombardirajo z oglasi in ponudbami. Ob tem vodijo redno Instagram kampanjo z mikro in nano influencerji. Imeli pa so tudi eno najbolj viralnih TikTok kampanj v zgodovini tega socialnega omrežja, rezultat pa je zelo jasen – ključnik (hashtag) Shein ima danes na TikToku 3,2 milijarde ogledov.
View this post on Instagram
V čem je trik? Shein, podobno kot znamke Missguided in Boohoo, ponuja mladim nekoliko drugačno nakupovalno izkušnjo, saj so njihovi izdelki tako zelo poceni, da se ob njih še Primark zdi kot zelo draga izbira. Obenem je njihova spletna stran prepredena s popusti, akcijami in dodatnimi sezonskimi ugodnostmi.
Izjemna rast popularnosti znamke Shein pa je prejela številne kritike, saj je njihova 'hitra moda' dodatno breme okolju. Prav tako se med komentarji na ocenjevalni strani Trustpilot javljajo uporabniki, ki trdijo, da so jim kupljeni izdelki začeli razpadati že po prvi uporabi ali pa, da kupljeni izdelki niso bili videti tako, kot so bili predstavljeni na spletu.
A to ni bila edina kritika. Pri Shein se radi pohvalijo, da imajo na njihovi strani vsak dan 'tisoče novih stilov', a so jih poznavalci obsodili, da kopirajo druge modne oblikovalce in kradejo ideje. Pri Shein namreč v le treh dneh izdelajo novo oblačilo, medtem ko, za primerjavo, v Zari potrebujejo tri tedne, da novo zrisan dizajn izdelajo in pošljejo na trgovske police.
Kljub poslovnemu modelu prodaje oblačil po izredno nizkih cenah, pa je znamka Shein v letu 2020 zabeležila več kot 12 milijard evrov prometa.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču