Marijana Podhraški | 31. 1. 2024, 07:00

Tujci o Sloveniji takole: "Ta država je prava past za turiste!" Povedali so tudi, zakaj

Bobo

Kdo bi si mislil, da ima večina o nas takšno mnenje!

Na slovenskem popotniškem forumu na Facebooku, kjer se člani skupine pogovarjajo o svojih turističnih izkušnjah obiska Slovenije, na njem pa tudi dobivajo dragocene popotniške nasvete, je bilo zastavljeno vprašanje: "Ste med obiskom Slovenije doživeli tudi kakšno neprijetnost?" Oziromakot temu pravijo v popotniškem žargonu - ali so morda padli tudi v kakšno "turistično past" (angleško "tourist trap", op. a.). V zelo kratkem času je prispelo skoraj 200 odgovorov. In verjeli ali ne, večina si je bila neverjetno podobnih.

 

Slovenia Travel Forum
Facebook/Slovenia Travel Forum/posnetek zaslona

"Odpeljite me nazaj v Slovenijo!"

"V Sloveniji smo bili skoraj desetkrat in niti enkrat samkrat se nam ni zgodilo nič kaj takega," je zapisal popotnik iz Romunije Corneliu. Takoj za njim se je oglasila Francozija Daria: "Popolnoma nič, ljudje v Sloveniji so prijazni in ustrežljivi," Britanec Peter je ob tem spomnil, da je bila Slovenija v statistiki World Population Revue uvrščena med 10 najbolj varnih in najbolj prijaznih držav na svetu.

Bled turisti
Tina Kosec/Bobo

Martin iz Nemčije je na vprašanje odgovoril: "Slovenija je poštena država s poštenimi ljudmi, obiskujem jo že več desetletij, pa še nisem naletel na prav nobeno turistično past. Zelo drugače kot denimo v Italiji." Oglasil se je Nizozemec Heiko, ki je s svojim odzivom nasmejal številne: "O ja, cela država je turistična past, ko enkrat prideš sem na obisk, se ne želiš več vrniti domov. Prav to se je zgodilo tudi meni, tu zdaj živim že skoraj 7 let." Tudi Michel iz Francije je našo državo označil za "turistično past": "V Sloveniji nikar ne jejte in ne pijte preveč, ta država te zasvoji, ko enkrat začneš, ne moreš nehati." Maltežan Joseph je dodal: "Pravkar sem se vrnil s svojega drugega obiska v tej čudoviti državi, prosim, odpeljite me takoj nazaj."  Podobni odgovori in pohvale naši državi so se kar vrstili, lahko bi rekli, da je bilo 99 odstotkov vseh prejetih odgovorov takšnih.

A tudi praktična opozorila

"Z vsem naštetim se strinjam, tudi sama sem že večkrat obiskala Slovenijo in o državi lahko povem samo lepe reči. Presenečena pa sem bila le nad tem, da so prav vse trgovine zaprte v nedeljo. V našem blejskem apartmaju ni bilo ne gela za prhanje ne gobice za pomivanje posode, v tako zelo turističnem kraju ni bilo odprte nobene trgovine, in to se mi res ni zdel dober odnos do turistov," je zapisala obiskovalka iz ZDA. Nek nemški turist je opozoril na zelo velike razlike med cenami pijač v lokalih na nabrežju Ljubljanice, ob tem smo lahko prebrali tudi tak komentar: "Večina lokalov in restavracij v centru je turistična past, saj so cene v njih višje kot v drugih delih mesta."

Ljubljana Ljubljanica
Srdjan Živulovič/Bobo

Čeprav so se strinjali z zapisanim, pa so člani ob njegovem komentarju opozorili, da Ljubljana po tem nikakor ne izstopa, saj je enako v vseh turističnih mestih po svetu. Sledil je še en podoben nasvet neke popotnice: "Taksi od letališča do Ljubljane vas lahko pride celo 80 evrov v eno smer, zato predlagam, da si prevoz predhodno uredite, na voljo je tudi avtobusna linija. Če se že odločite za taksi, tega raje pokličite, saj bo cena v tem primeru za polovico manjša," smo lahko prebrali. Turistka iz Indije pa je med potovanjem z vlakom doživela zelo neprijeten dogodek in ga tudi opisala.

vlak Slovenske zeleznice
Žiga Živulovič jr./Bobo

"Čeprav smo zvečer ob vrnitvi pokazali digitalno (spletno) kopijo vozovnice, je kontrolorka zahtevala, da plačamo 15 evrov kazni, pa tudi, da zaradi izgubljenih odrezkov kupimo nove vozovnice." O potovanju po Sloveniji, nad katero je drugače zelo navdušena, ima zaradi te izkušnje grenak spomin. "Na slovenskem javnem prevozu nikoli ne vržite stran odrezka vozovnice. Tudi, če imate potrdilo o opravljenem spletnem nakupu, se to tu ne šteje za veljavno," je svojo lekcijo podelila z drugimi tujci.

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc