Zdi se, da če v tuja mesta potujemo z vlakom, pridemo na cilj hitreje in ceneje kot z letalom.
Vlak je prevozno sredstvo prihodnosti. Če je desetletja veljalo, da je potovanje z vlakom zamudno, medtem ko je potovanje z letalom hitrejše, se zdaj trend obrača. Potniki iščejo alternative zaradi pogostih zamud in odpovedi poletov zaradi kadrovskih in operativnih težav, ki se v zadnjem času pojavljajo v letalstvu.
Z vlakom hitreje in ceneje kot z letalom?
Zadnje čase se veliko razpravlja o slabi letalski povezanosti Slovenije, zaradi katere bi politiki radi ustanovili nacionalnega letalskega prevoznika. Ljubljana je sicer to sezono povezana z 21 mesti z 18 letalskimi prevozniki, kar niti ni tako slabo. Dejstvo pa je, da pri številu letalskih potnikov zaostajamo za več kot 40 odstotkov v primerjavi z obdobjem pred epidemijo, poročajo Finance.si.
V letu 2019 so Slovenske železnice v notranjem in mednarodnem prometu prepeljale 13,9 milijona potnikov, lani pa je bilo potnikov za milijon več, 14,9 milijona. Rast je nekaj več kot sedemodstotna.
Na Brniku je število letalskih potnikov lani upadlo za 44 odstotkov v primerjavi z letom 2019. Takrat so jih našteli 1,72 milijona, lani pa 970 tisoč.
Trend spremenjenih potovalnih navad se že kaže na Nizozemskem, v Avstriji in Franciji, kjer letalski prevozniki postopoma opuščajo notranje letalske povezave med mesti, ki so dobro povezana z vlaki. Dodajajo tudi več povezav s hitrimi vlaki in čedalje več železniških operaterjev vzpostavlja nočne mednarodne povezave s spalniki med večjimi mesti.
Prav tako večina evropskih mest znižuje cene vozovnic za vlake, s čimer postajajo veliko bolj dostopni kot letala.
Pri Trains for Europe ocenjujejo, da bi z ohranjanjem te taktike lahko vlaki pridobili precej večji delež potnikov, kot jih imajo letalske družbe. Namreč, medtem ko na železnicah cene nižajo, cene letalskega prevoza naraščajo. Vprašanje pa je, kako dolgo se bodo železniški operaterji ukvarjali z izboljševanjem ponudbe ali privabljanjem konkurenčnih ponudnikov namesto z maksimizacijo dobička.
Torej, kaj so prednosti in slabosti potovanja z vlakom? Čas potovanja je sicer precej daljši kot z letalom, ni pa omejitev pri teži kovčka, ni treba prispeti na postajo dve uri pred odhodom, ni pregleda prtljage, na nočnem vlaku je mogoče prespati v spalniku in se nato zbuditi v središču mesta. Na vlak lahko vzamete skiro ali kolo.
Poleg tega je vlak najbolj varna in do okolja prijazna oblika javnega prevoza, med vožnjo se lahko družite, se gibate, berete ali brskate po spletu – vsi novi vlaki stadler, siemensi in ICS imajo brezplačen brezžični dostop do interneta.
Direktne povezave z vlaki iz Slovenije
- Ljubljana–Dunaj, enkrat na dan
- Ljubljana–Gradec, dvakrat na dan
- Ljubljana–Beljak, trikrat na dan
- Ljubljana–Salzburg, dvakrat na dan
- Ljubljana–Frankfurt, enkrat na dan (pelje skozi Augsburg, Günzburg, Ulm, Stuttgart, Manheim)
- Ljubljana–München in/ali Stuttgart, dvakrat na dan
- Ljubljana–Zürich, enkrat na dan
- Ljubljana–Budimpešta, dvakrat na dan
- Ljubljana–Zagreb, trikrat na dan
- Ljubljana–Trst, enkrat na dan
- Ljubljana–Reka/Opatija, dvakrat na dan
Potovanje v tuje dežele z vlakom
Če z vlakom potujemo daljše razdalje, se splača potovati ponoči. V Ljubljani imamo zgolj dve nočni povezavi, to je spalnik za Zürich in spalnik za Stuttgart.
Če ob 22.08 v Ljubljani sedete na vlak za Zürich, se po dobrih 11 urah nočne vožnje zjutraj ob 9.20 znajdete v središču Züricha. S prestopanji v Avstriji sicer lahko do Züricha pridete tudi kakšno uro hitreje, vendar manj udobno.
Iz Ljubljane do Stuttgarta vozi vlak deset ur in 30 minut. Po novem pa se je tudi Maribor znašel na trasi spalnika med Bratislavo in Splitom, poročajo Finance.si.
Z vlakom se vam splača potovati do Zagreba, pa tudi do Dunaja, Münchna, Frankfurta, Budimpešte. Za potovanje z vlakom v ta mesta boste odšteli precej manj denarja kot pa če se odpravite z avtom, prav tako pa ne boste zapravili bistveno več časa.
Iz Slovenije lahko potniki potujejo vsak dan z direktnimi vlaki v Avstrijo (v Beljak, Gradec, Salzburg, Innsbruck, na Dunaj), v Italijo pa imamo zgolj povezavo do Trsta. Medtem boste izgubili precej nepotrebnega časa, če se za potovanje z vlakom odločite obiskati Trst ali Reko. Nerazumljivo je, da se moramo iz Ljubljane do Trsta z vlakom voziti skoraj tri ure, enako velja za Reko. Bizarno je tudi, da se iz Ljubljane do Pulja z vlakom vozimo kar pet ur.
Na Slovenskih železnicah pa za Finance.si napovedujejo prve izboljšave šele leta 2024.
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"