14. 6. 2023, 15:06 | Vir: STA

Presenetilo vas bo, kaj so mladi navedli kot njihov glavni vir novic (to je res skrb vzbujajoče)

Žiga Živulović j.r./Bobo

Pomembno je, da so prihodnje generacije seznanjene z aktualnim dogajanjem. Zato je precej skrb vzbujajoče, kje dobivajo informacije.

Vplivneži in zvezdniki na družbenih omrežjih med mladimi vse bolj prevzemajo vlogo glavnega vira novic namesto novinarjev osrednjih medijev, je razvidno iz objavljenega poročila Reutersovega inštituta za novinarske študije. Več kot polovica uporabnikov je namreč zatrdila, da večino novic prejme od znanih osebnosti na teh omrežjih.

Medije spremlja manj kot pol prebivalstva

55 odstotkov uporabnikov TikToka in Snapchata ter 52 odstotkov uporabnikov Instagrama novice prejema od znanih osebnosti na teh družbenih omrežjih, za razliko od 33 do 42 odstotkov uporabnikov, ki novice črpajo iz osrednjih medijev in novinarjev na teh platformah.

Zvezdniki novice približajo mladim

Vodilni avtor raziskave Nic Newman je ob tem izpostavil britanskega vplivneža Matta Wellanda, ki v objavah za svojih 2,8 milijona naročnikov na TikToku razpravlja o aktualnih zadevah v svetu in vsakdanjem življenju. "Lahko pa gre za zvezdnika, kot je nogometaš, ki govori o aktualnem dogodku," je povedal.

@itsmattw_01

This is absolutely mental 🤯 imagine that…

♬ Creepy and simple horror background music(1070744)

Primer tega je denimo kampanja angleškega nogometaša Marcusa Rashforda leta 2020 za brezplačne šolske obroke za otroke iz revnih družin. Po besedah Newmana za mlade namreč novice ne pomenijo le razpravljanja o politiki in mednarodnih odnosih, temveč "vse, kar se dogaja na kateremkoli področju življenja".

Katera družbena omrežja uporabljajo?

Facebook med družbenimi omrežji ostaja vodilni vir novic, vendar njegov vpliv upada. Leta 2016 ga je za vir novic uporabljalo 42 odstotkov vprašanih, do danes pa se je ta odstotek znižal na 28.

Profimedia

To med drugim odraža premik mladih iz Facebooka k drugim platformam, kot sta TikTok in YouTube, ki primarno ponujata videovsebine. TikTok uporablja 44 odstotkov mladih, starih od 18 do 24 let, od česar jih 20 odstotkov iz te aplikacije pridobiva tudi novice, kar je pet odstotkov več kot lani.

Izziv na novičarsko industrijo

Največji izziv za tradicionalne medije na podlagi poročila predstavlja upad števila tistih, ki novice črpajo iz njihovih spletnih mest. Teh je 22 odstotkov, kar je deset odstotkov manj kot leta 2018.

Po besedah direktorja inštituta Rasmusa Kleis Nielsena ta premik predstavlja bolj temeljno spremembo za novičarsko industrijo, kot je bil prehod s papirnate na digitalno obliko podajanja vsebin. Vendar pa se uporabniki družbenih omrežij kot virov novic večinoma zavedajo tveganj, ki jih to prinaša.

Le 30 odstotkov jih meni, da je to dober način uravnoteženega informiranja, a se jih na novinarje kljub temu zanaša zgolj 27 odstotkov.

Podatki iz poročila Reutersovega inštituta, ki deluje v okviru univerze v Oxfordu, temeljijo na intervjujih s približno 94 tisoč ljudmi iz 46 držav.

Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem