D. D. | 23. 9. 2023, 09:00

Razkrivamo skrite trike trgovcev, s katerimi vas prepričajo, da zapravite več

Če boste nakupovali s košarico, boste zapravili manj.

Profimedia

Trikov je veliko, če se vam ne uspe izogniti vsem, pa se vsaj držite zlatega pravila, da se v trgovino nikoli ne odpravite s praznim želodcem, sicer bo hitro prazna tudi vaša denarnica. 

Ste se kdaj vprašali, kateri psihološki dejavniki vplivajo na vaše nakupne odločitve? Le malo ljudi ve, da trgovci uporabljajo posebne tehnike, s katerimi vas prepričajo, da porabite več. Učinki barv in glasbe, zvito pozicioniranje izdelkov in lažni popusti so le nekateri najpogostejši marketinški triki, ki vas udarijo po žepu bolj, kot si mislite.

Omamni vonj bo poskrbel, da  bodo vaši možgani pretentani, da ste lačni.

Omamni vonj bo poskrbel, da bodo vaši možgani pretentani, da ste lačni.

Profimedia

Razporeditev izdelkov

Eden najpomembnejših marketinških trikov je zvito pozicioniranje izdelkov. Po mnenju psihologov se kupci navadijo na lokacijo izdelka, zato jih lahko drugačna postavitev zmede. Če potrebujete več časa za navigacijo v prostoru, je večja verjetnost, da boste porabili več denarja.

Zagotovo ste že opazili, da so najdražja živila praviloma postavljena v višini oči, tako kot tiste pregrešno dobre čokoladice ob blagajni, ki jih vaši otroci zlahka dosežejo in vam tako olajšajo denarnico.

Zelo uspešen trik je tudi, da so izdelki v akciji zloženi ob glavnih prehodih, saj se jim tako kupci težko izognejo in ne da bi preveč razmišljali o dejanskem prihranku, padejo na ponudbo 'dva izdelka za ceno enega', navaja hrvaški Index.

Nizke cene

Ste opazili, da se veliko cen vsebuje število devet? Še en trik s katerim prepričajo kupca, da kupuje ceneje. Na primer, če izdelek stane 9,89, se boste osredotočili na devetko in ne boste 'dojeli' da izdelek v pravzaprav stane skoraj 10 evrov. Na podoben način tudi veliko kupcev nasede na oznako, da je izdelek trenutno veliko cenejši, kot pred akcijo. Pa je bil prej res dražji?

Omamen vonj

Vonj spada med najmočnejša čutila, to pa zato, ker se čutilo za voh izredno hitro poveže z delom možganov, ki je povezan s čustvovanjem. Trgovci dobro vedo, da bo omamen vonj po sveže pečenem pekovskem izdelku zbudil vaše možgane in jih prepričal, da ste lačni. Na ta račun boste domov prišli z veliko več hrane, kot ste sprva nameravali.

Psihologija barv

Ste se kdaj vprašali, kaj je prva stvar, ki jo opazite, ko vstopite v supermarket? Večinoma gre za sadje in zelenjavo. Ah, te lepe barve in vonji, občutek svežine in domačnosti, kot da bi stopili v ogromen vrt.

Profimedia

Na podoben način ima tudi glasba psihološki učinek. Psihologi so namreč ugotovili, da kupci zaradi počasnejše glasbe hodijo počasneje, kar pomeni, da se dlje zadržijo v trgovini in posledično več kupijo. Nedavna raziskava je pokazala, kako močno glasba vpliva na nakupovanje. V enem supermarketu so vrteli francosko, v drugem pa nemško glasbo. Uganite, kje se je povečala prodaja francoskega vina.

Ogromni nakupovalni vozički

Nakupovalni vozički niso tako veliki zato, da bi vam olajšali nakupovanje, temveč zato, da imate občutek, da ste nakupili malo, čeprav imate v vozičku že veliko izdelkov. Če boste nakupovali s košarico, boste zagotovo zapravili manj. Ob določeni količini izdelkov bo namreč ta postala pretežka, zato se boste odločili, da je čas, da končate z nakupom.

Novo na Metroplay: "Kar naenkrat se liki začnejo obnašati po svoje" | Tadej Golob o pisanju kriminalk