Lara Paukovič | 3. 6. 2023, 20:00
Sezona porok v polnem zamahu: vse, kar morate vedeti o poročnih trendih in cenah
O tem, kakšna so pričakovanja in želje Slovencev v zvezi s porokami, smo se pogovarjali z organizatorjema porok Benom Kračunom in Luko Simšičem ter poročno fotografinjo Ano Gregorič.
Sezona porok, ki traja nekje od zgodnje pomladi do poznega poletja (čeprav vsaj v tujini poročajo tudi o porastu priljubljenosti jesenskih porok), je na vrhuncu. Če ste v letih, ko se vrstniki ravno poročajo, je zelo verjetno, da ste že prejeli kakšno vabilo na poroko, če ne drugega, pa so se na vaših socialnih omrežjih znašle vsaj fotografije poroke znancev ali navidezno sanjskih zvezdniških porok.
Prav družbena omrežja so tista, ki v ljudeh ustvarjajo izredno nerealna pričakovanja glede porok, pravijo poročna fotografinja Ana Gregorič ter organizatorja porok Luka Simšič in Benjamin Kračun, ki so za Metropolitan.si spregovorili o poročnih trendih, pa tudi drugih vidikih porok. Vsi trije imajo v industriji porok že več kot desetletno prakso.
"Ko sem fotografirala prve poroke, nismo imeli še niti Instagrama in Pinteresta. Tako pari niso imeli veliko virov, od koder bi lahko črpali ideje," pravi Ana Gregorič. "Poroke so bile veliko bolj preproste in skromne, pa tudi poročna fotografija se je šele začenjala razvijati v to, kar je danes, tako da ljudje niso prihajali s seznamom želja. Danes ima večina parov zelo jasno sliko, kako bi morala poroka izgledati in kaj vse bi morala vsebovati galerija. Večina fotografij je zrežiranih, nastavljenih, paziti moramo na ozadje, svetlobo, za objavo mora biti vse popolno. Prej teh skrbi ni bilo."
Tako so danes vsi poročni fotografi tudi veliko bolj zasedeni, saj se je potreba po njih v zadnjih letih zelo povečala. "Velikokrat mi je hudo, ker ne morem sprejeti novega naročila, saj imam z vnaprej rezerviranimi porokami in fotografiranjem za redne naročnike že preveč dela," še pove Ana Gregorič.
"Uporabniki še vedno ne razumejo, da so projekti, ki so predstavljeni na družbenih omrežjih, najboljši, kar jih je kdo naredil in zato finančno tudi najmočnejši," pritrjuje Benjamin Kračun iz dvojca Luka in Ben, ki sta ena redkih, ki Slovencem ponujata celostno izkušnjo organizacije poroke: od uvodnega sestanka pa do vseh storitev, ki si jih par zaželi oziroma jih potrebuje.
Dodaja, da se pari prav zaradi vpliva družbenih omrežjih prevečkrat soočijo s kruto realnostjo in razočaranjem – nekaj bi imeli, niso pa imeli predstave, da to toliko stane. "Osebno zato nisem velik pristaš družbenih omrežij, ker predstavljajo povsem nerealno sliko življenja," opozarja Kračun.
Kaj je ključno za dobro poroko?
"Vsak si sam ustvari svojo zgodbo. Za lepo poroko, ki je res všeč tebi, ne potrebuješ vplivnic in družbenih omrežij, pač pa svoj stil in svoje želje. To je dogodek, kjer se mora par počutiti domače, ne pa nekaj, kar bo dobro videti na Instagramu. Govorimo o življenju in spominih, žal to niso le slike. Če imaš svoj stil, s pomočjo organizatorja nastanejo zelo lepe poroke," nadaljuje Kračun.
Vseeno ljudje vloge organizatorja ne cenijo v zadostni meri, ugotavlja: "V Sloveniji se je pomen organizatorja med in po pandemiji korone poslabšal. Po tem težkem obdobju je marsikdo 'ugotovil', da zmore vse sam in da je za organizatorja škoda denarja. Vendar končni rezultat seveda ni enak. In če kdaj, je zdaj pravi čas za organizatorja, ko so delovni urniki postali spet daljši, službe pa vse bolj naporne. Na splošno so želje in pričakovanja zdaj veliko večja, kot so kadarkoli bila, zaupanje je manjše, zahteva pa še večje za manjši denar. Izgubili smo kompas, koliko kaj stane, koliko stane čas človeka, ki ga je zate pripravljen brezpogojno žrtvovati. A nazadnje se vsak sam odloča o svoji zgodbi in kako jo želi predstaviti. Mi smo v tem odnosu prostovoljno, z željo, da paru olajšamo organizacijo in dneve pred poroko.'
Kakšni so trendi?
"Občutek imam, da se bomo letos tudi v Sloveniji dokončno poslovili od boho porok in ta stil presekali z glamuroznim," meni Ana Gregorič. "Večinoma bodo prevladovale belo-zelene kombinacije, ali izrazito pisane barvne palete. Šopki postajajo manjši, veliko obredov bo simboličnih, kar parom dopušča veliko več kreative pri obredih in dekoraciji."
Razkošne poroke v Sloveniji prej izjema kot pravilo
Če se v Sloveniji odločate za malo večjo poroko, za katero nameravate najeti tudi organizatorja porok, vas bo po besedah Benjamina Kračuna stala vsaj 35.000 evrov.
"Za 70 oseb govorimo o proračunu nad 35.000 evrov, odvisno od želja. Rekel bi, da je povprečni znesek, ki ga pari odštejejo za poroko, med 35 in 38 tisoč evri. Kdor pa želi priti skozi ceneje, se mora odločiti, kaj so prioritete in na osnovi tega določiti, kakšen denar je pripravljen investirati v poroko. Definitivno pa so cenejše poroke v samoorganizaciji."
View this post on Instagram
Najbrž marsikoga zanima tudi, koliko stanejo poroke, ki se "rolajo" po že omenjenih družbenih omrežjih. To sezono je dih jemala poroka modela Sofie Richie, hčerke glasbenika Lionela Richieja, ki se je na jugu Francije poročila z britanskim milijonarjem Eliottom Graingejem. Zelo priljubljena je tudi estetika italijanskih porok, ki se pogosto odvijajo ob jezeru Como ali v Toskani. Se kdo po tem zgleduje tudi v Sloveniji?
"Take poroke so pri nas skoraj nemogoče," odgovarja Kračun. "Tak tip poroke namreč ni narejen za povprečen slovenski proračun. Pri nas še vedno velja mnenje, da se toliko denarja za poroko ne izplača dajati – govorimo namreč o porokah, ki stanejo več kot pol milijona evrov. Najdražje poroke v Sloveniji torej niso poroke po vzoru slavnih, so pa takšne vsekakor sanje vsakega orgnizatorja. Določene poroke so kljub temu izredno lepe in bogate, ker par želi dati vse, da bo poroka videti točno tako, kot sta si zamislila, vendar jih ni veliko."
Pa cena poročnega fotografa? "Cene se gibljejo od 1.500 pa vse do 4.000 evrov, menim pa, da ima večina v povprečju proračun okoli 2.000 evrov," odgovarja Ana Gregorič.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču