Monika Bohinec je mednarodno uveljavljena mezzosopranistka. Je članica ansambla Dunajske državne opere, že vrsto let nastopa na največjih koncertnih in opernih odrih ter sodeluje z dirigenti in opernimi pevci, ki spadajo na svetovni vrh. Nastopila bo v Verdijevi operi Trubadur, v eni izmed najtežjih mezzosopranskih vlog.
Z delom in z vztrajnostjo se lahko doseže marsikaj, vsekakor pa je pomembno, da imaš ob sebi ljudi, ki te spodbujajo in ti stojijo ob strani, optimistično zre v prihodnost slovensko-avstrijska mezzosopranistka Monika Bohinec, ki je že dvanajst let članica ansambla Dunajske državne opere.
Spoznala je Ano Natrebko
Kakšno je življenje v tujini?
Naj najprej na kratko povem, zakaj slovensko-avstrijska. Republika Avstrija mi je namreč za moje dosedanje delo in uspehe v Dunajski državni operi oktobra 2022 podelila častno državljanstvo Republike Avstrije. Tovrstno priznanje Avstrija podeli le vrhunskim umetnikom, športnikom in znanstvenikom.
Takšno priznanje je recimo prejela tudi izjemna sopranistka Ana Netrebko. Jaz sem se v Avstriji vedno počutila zelo dobrodošlo, v operi pa so me sprejeli še posebej toplo, tako da sem se življenja v tujini brez kakršnih koli težav hitro privadila. Poleg tega Dunaj ni tako daleč.
Ne bi si mogla zaželeti boljšega začetka operne poti
Se morda spomnite svoje prve večje operne vloge?
Svojo operno pot sem začela v Nacionalnem teatru v Mannheimu, v Nemčiji. Takoj po avdiciji so mi ponudili pogodbo in mi dodelili nosilno vlogo opere Carmen, s katero smo takrat odprli novo sezono. Carmen je bila moja prva velika vloga in je dejansko sanjska vloga vsake mezzosopranistke. Mislim, da si ne bi mogla zaželeti boljšega začetka operne poti.
Na odru nastopate že več kot desetletje. Kako se soočate z odrom in občinstvom?
Ko sem v garderobi ali za odrom, sem Monika, v trenutku, ko stopim na oder, pa se z vsem bitjem prelevim v karakter, v vlogo, ki jo pojem.
Mama je njena najboljša prijateljica
Bliža se materinski dan in v luči materinstva nas zanima, kako gledate na vaš poklic, ki res zahteva celotnega posameznika. Ali menite, da se je možno v celoti posvetiti tovrstni službi in hkrati biti tudi v vsej meri posvečen družini, otrokom?
Poklic opernega pevca zahteva celotnega posameznika. Temu dejansko ne bi rekla poklic, temveč poslanstvo. Usklajevati poklicno in družinsko življenje nikakor ni preprosto. Prav zaradi tega razloga sem se odločila, da se posvetim eni operni hiši in zavrnem življenje samostojnega umetnika ali kot se rada izrazim, potepuškega življenja.
Veliko več mi pomeni, da svoje proste trenutke preživljam v družbi najbližjih. Življenje samostojnega umetnika s kovčkom in tako rekoč s trebuhom za kruhom ter dolgi meseci v tujini, spanje v hotelih, stalno na poti po letališčih … Takšen način življenja mi preprosto ne ustreza.
Na kaj pomislite, ko slišite besedo 'mama'?
Mama je zame številka ena in najpomembnejša oseba v življenju. Je oseba, ki mi vedno stoji ob strani, me spodbuja, nudi ramo, na kateri se lahko razjokam, kadar mi je težko in se z mano veseli, ko mi je lepo. Imam res super mamico, s katero imava zelo lep odnos.
"Je najboljša prijateljica, ki ji lahko zaupam vse in ki mi vedno zna dati najboljši nasvet. Mamice so zakon."
Se vam zdi, da so se osebne vezi v današnjem, hitrem življenjskem slogu zrahljale ali si morda ljudje ravno zaradi vsakdanje površinskosti želimo bolj pristnih, poglobljenih odnosov?
Dozdeva se mi, da so se ljudje, predvsem v zadnjem času, zelo spremenili. Vsi to opažamo in se sprašujemo, kaj nas je pripeljalo do tega. Mislim, da je za to kriv prehiter življenjski slog, pritisk, stres, da nimamo več toliko časa za svoje bližnje. Žal pa opažam, da so krivec tudi družbena omrežja, ker se ljudje, predvsem mladi, zapirajo vase.
Na vloge imajo velik vpliv življenjske izkušnje
Kakšen nasvet bi si dali na začetku kariere?
Z delom in z vztrajnostjo se lahko doseže marsikaj! Moja profesorica mi je vedno dejala: "Iz nič ni nič." To mi je vedno dalo misliti in me spodbujalo, da sem malo več vadila.
Pred vami je premiera v SNG Opera in balet Ljubljana, kjer boste nastopili v vlogi Azucene v Verdijevi operi Trubadur. V tej vlogi pa ne nastopate prvič, saj ste z Azuceno pred leti debitirali v Dunajski državni operi. Kako jo boste tokrat interpretirali?
V vlogi Azucene sem debitirala leta 2019 v Dunajski državni operi. V tenorski vlogi Manrica je takrat nastopil Jusif Ejvazov, v vlogi grofa Lune pa Roberto Frontali. Tokrat se z vlogo soočam zelo podobno. Interpretacija vlog se s tem, ko jih večkrat igramo in pojemo, dejansko poglobi in jih zato pevci podoživljamo bolj intenzivno. Življenjske izkušnje imajo zato zelo velik vpliv na interpretacijo vlog.
"Tudi sicer smo pevci bolj senzibilne dušice, kar nam pomaga pri tem, da na odru začutimo in prepričljivo odigramo situacije, ki jih v življenju še nismo doživeli."
Kako preživite dan pred premiero?
Premiera je za vsakega opernega pevca pomemben dan. Predstaviti nekaj novega, nov del sebe, nova odrska postavitev, nova vloga, novi kostumi … Jaz na ta dan malo dlje spim in preživim sproščeno dopoldne. Zelo rada se sprehodim, spijem kavico na sončku, preletim besedilo in grem v mislih skozi kakšen prizor. V Verdijevi operi Trubadur bo nastopila v vlogi Azucene, v eni izmed najtežjih mezzosopranskih vlog.
Teo Collori: "Težko je biti modrec, če si glup!"
Novo na Metroplay: Juš Milčinski o vodenju Malih sivih celic in kakšen mora biti avtor humorističnih vsebin