L. PA. | 23. 8. 2023, 07:00
Se tudi vi sprašujete, zakaj so ljudje na starih fotografijah s plaže bolj fit? Poznamo odgovor
Je krivo to, da danes jemo več in se premalo gibamo?
Poleg tega, da fotografije s plaže, nastale v sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja, pri marsikom sprožijo bolečo nostalgijo, je ob pogledu nanje očitno še nekaj: ljudje so bili v precej boljši formi kot zdaj.
To je že pred leti opazil tudi britanski pisec in kolumnist George Monbiot, ki je zadevi sklenil priti do dna. Je krivo to, da danes jemo več in se premalo gibamo? Ugotovil je, da so v sedemdesetih letih ljudje pravzaprav jedli več kot zdaj, pa tudi v gibanju otrok danes in pred petdesetimi leti ni našel bistvene razlike.
Ključno je v resnici to, da danes pojemo precej več sladkorja, ki se skriva v mnogih prehrambenih proizvodih, poroča Nova.rs.
In this photo, from 1976, almost everyone is what we would now call slim. So what has happened? A sudden loss of willpower, as some rightwing journos claim? No. An obesogenic environment created by junk food manufacturers and their advertisers. pic.twitter.com/DmzxsD5VLz
— George Monbiot (@GeorgeMonbiot) July 26, 2018
V preteklosti so ljudje torej mogoče res jedli več, a drugače. Danes oseba kupi pol manj svežega mleka, vendar petkrat več jogurta, trikrat več sladoleda in celo 39-krat več mlečnih sladic kot pred petdesetimi leti, je pokazala njegova raziskava. Porabimo tudi pol manj jajc kot leta 1976, vendar za tretjino več kosmičev za zajtrk in dvakrat več prigrizkov; pol manj krompirja, hkrati pa trikrat toliko čipsa.
Sladkorja sicer kupimo manj, je pa količina sladkorja, ki ga dobimo iz sladkih pijač in slaščic, strmo poskočila.
"Ta premik se ni zgodil po naključju," je prepričan Monbiot. "Kot trdi Jacques Peretti v svoji dokumentarni seriji The Men Who Made Us Fat (Moški, ki so nas poredili), so živilska podjetja vložila ogromno sredstev v oblikovanje, pakiranje in promocijo proizvodov, ki vsebujejo sladkor, da bi pretentali naše naravne mehanizme za nadzor apetita."
Prehranski psihologi in znanstveniki torej delajo na tem, da pojemo več, kot potrebujemo, oglaševalci hrane pa poleg tega uporabljajo najnovejša odkritja v nevroznanosti, da premagajo naš odpor.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču