Za ljubkim minimalističnim nakitom, ki je kljub unikatnim dizajnom in ročni izdelavi cenovno dostopen, stoji Slovenka Metka Jelek, ki pravi, da ustvarja nakit, kakršnega si je sama vedno želela nositi.
Z oblikovanjem nakita se je srečala med študijem - študirala je oblikovanje tekstilij in oblačil. "Prvi kos nakita, ki sem ga na faksu izdelala, je bil uhan iz blaga, ki je bil hkrati vrečka. Zelo odštekan izdelek, ampak kljub temu narejen v moji estetiki," se spominja.
Zares se je nato s tem začela ukvarjati med absolventskim letom in karanteno, proti koncu leta 2020. "Zasledila sem razne posnetke ustvarjanja s polimerno glino in si zaželela poskusiti tudi sama, po svoje. Zato sem začela z izdelavo minimalističnih uhančkov iz polimerne gline, vendar so se na začetku vseeno nekoliko razlikovali od tega, kar delam sedaj, bili so malenkost bolj barviti. Lahko bi rekla, da je nakit, ki ga izdelujem zdaj, najbolj 'jaz'."
Od nekdaj je oboževala nakit in ga res rada nosila, a v trgovinah ni našla ničesar primernega zase, pove. "Imam namreč specifično minimalistično estetiko. Ni mi bil všeč poceni nakit ali kič, zelo dragih kosov pa si nisem mogla privoščiti. Zdaj zato ustvarjam to, kar bi nosila sama in česar nisem mogla najti, obenem pa se trudim, da je cena glede na kakovost karseda dostopna."
Nakit je poimenovala Jellek, saj gre za njen družinski priimek. "To je bila moja prva in tudi edina izbira imena. Odločala sem se le, ali bi uporabila moj dejanski priimek Jelek ali priimek mojih prednikov, ki je bil zapisan z dvema L-jema. Po vojni so vzeli stran en L, da bi zvenel bolj slovensko."
"Moj priimek je sicer v Sloveniji izjemno redek, le osem nas je. Zaradi tega sem se zmeraj počutila posebno in ker je moj oče zadnji, ki je predal ime name in na sestro, sem ga želela ohraniti in nadaljevati na drugačen način. Zame je bilo zelo pomembno, da vključim svojo družino in dediščino v ime znamke."
Za večino njenega nakita, med katerim so posebej popularni kosi z biseri, boste tako odšteli nekje med 25 in 40 evri na kos. Največja je ponudba uhanov, ki jih Metka tudi sama najraje nosi. "Uhani so zame najboljši modni dodatek in nikamor ne grem brez njih," pove.
Če boste za podobnimi kosi brskali po tujih spletnih trgovinah, boste ugotovili, da so cene precej višje. Ohranjati dostopnost tudi ni vedno najlažje, priznava.
"Cene so takšne, kot so, ker velikokrat zanemarim kakšno svoje delo, da bi moje čudovite stranke prihranile, in pa tudi zato, ker cen ne višam v nebo, tako kot to počne večina drugih podjetij, potem pa jih nižajo z ogromnimi popusti in ljudi prepričujejo, da so prihranili."
"Tega zares ne maram. Zato kode za popust ponudim samo ob posebnih priložnostih in znižanja niso tako visoka. Veliko dam na transparentnost podjetja in vsako višanje cen tudi na dolgo in široko razložim."
Podjetništvo je težka pot
Ko je našla svojo estetiko, je nakit sprva izdelovala zase. "Ogromno sem ustvarjala, poskušala različne stvari, izdelki so se kopičili ... Potem so mi doma predlagali, naj poskušam še kaj prodati, ne pa da samo kupujem material in izdelujem stvari. (smeh) In res sem se v roku nekaj mesecev opogumila in začela prodajo."
Še vedno se sproti uči, pravi. "Izboljšujem in nadgrajujem izdelke, se učim marketinga ter posla. To je izjemno težka pot, ki zahteva ogromno žrtvovanja, potrpežljivosti, truda, dela pa se po cele dneve, sem vesela, da lahko to počnem in se veselim, kam vse me bo ta pot še pripeljala."
"Sem pa izjemno vesela, da imam podporo mame in celotne družine, ki mi omogoča, da lahko res sledim svojim sanjam in se osredotočam samo na svoje podjetje."
Pri rasti njenega podjetja so imela ključno vlogo družbena omrežja. "Predvsem Instagram. Tam sem najbolj aktivna, dosežem največ ljudi, lahko spremljam svoje stranke ali potencialne stranke in gradim lep odnos z njimi. Z marsikatero stranko se redno slišim in res imam rada osebne prevzeme, saj spoznam toliko čudovitih, prijaznih deklet."
Njen profil je sicer pozornost pritegnil že kar hitro, pomagalo pa je tudi, da je imela veliko podpore od ljudi, ki so jo poznali že od prej. Koliko kosov nakita trenutno povprečno proda mesečno, nam ni želela razkriti, povedala pa je, da se največja rast v prodaji zgodi vsako leto pred božičem.
Prihajajo tudi drugi izdelki
Kolekciji nakita je pravkar dodala še bombažni "tote bag" (platneno torbo), na kar je zelo ponosna. "Od samega začetka si namreč želim in načrtujem dodajanje še drugih izdelkov poleg nakita v Jellek zgodbo, in to je bil prvi korak v to smer. Veselim se, da se lotim še katerega od projektov, ki sem jih začela, pa jih še nisem imela časa dokončati," za konec pove.
View this post on Instagram
https://www.metropolitan.si/trendi/moda-in-lepota/marjeta-horvat-kuolmi-v-delu-za-mlade-podjetnike/
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem