P. F. | 12. 2. 2024, 16:19
Nič več rož za valentinovo, pojavil se je nov trend (ga poznate?)
Vrtnice in čokolada v obliki srčkov niso več primerna darila za praznik zaljubljencev. Potrošniki se vedno bolj odločajo za nakup izdelkov, ki se osredotočajo na nego in ljubezen do sebe.
V preteklosti so cvetličarne za Valentinovo pokale po šivih, naval na šopke rož je bil neverjeten. Rože, čokolada in nakit so predstavljali simbol dneva zaljubljencev, vendar pa so sčasoma na dan pokukali novi izdelki, ki nadomeščajo stare nakupovalne navade in bolj rezonirajo s sodobnim časom. Tradicionalna darila izginjajo, z njimi pa tudi njihov namen - vedno več ljudi se namesto na partnerja na dan ljubezni osredotoča nase in svoje dobro počutje.
To so zavohale tudi številne prodajalne in proizvodne industrije, kar pomeni, da lahko na policah najdemo vedno več izdelkov, ki služijo ravno temu namenu, poroča BBC. Valentinovo dobiva novo podobo, kar pa ne pomeni, da izumira. Na novo se izoblikuje glede na ekonomska, politična in okoljska dogajanja po svetu, ki usmerjajo nakupovalne navade novih generacij.
Vedno več ljudi občuti eksistencialni strah, kar jih usmeri v iskanje drugačnih prioritet: želijo si počitnic, kjer se počutijo bolj vključene v dogajanje, cenijo platonska razmerja in pomirjujoče aktivnosti, kot je nega samega sebe. "Dogaja se premik v potrošništvu, ki prinaša bolj holističen pristop - Valentinovo ni več namenjeno praznovanju le romantičnih razmerij," je povedala Audrey Chee-Read, glavna analitičarka pri potrošniški raziskavi podjetja Forrester iz Bostona.
Potrošniki sedaj iščejo izdelke, s katerimi lahko razvajajo sebe, svoje prijatelje in tudi romantične partnerje. Glede na raziskavo iz leta 2022 je kar 36 odstotkov od 2000 ameriških pripadnikov generacije Z Valentinovo preživelo s prijatelji. Mladi ponovno spreminjajo svet: podatki iz leta 2023 kažejo, da namerava več kot četrtina generacije Z Valentinovo preživeti s prijatelji in jim prinesti darila.
Seveda to ne pomeni, da potrošniki sploh ne iščejo več tradicionalnih izdelkov, le želijo si izbire, ki sega dlje od čokoladnih srčkov.
Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah