Dve leti potem, ko je zaradi nevihte na morju blizu Japonske poginilo 6000 ovac in umrlo 41 članov posadke, se je Nova Zelandija odločila spremeniti zakonodajo.
Nova Zelandija s 30. aprilom 2023 ukinja izvoz živih živali. Odločitev je prišla dve leti potem, ko je v nevihti poginilo 6000 ovac in umrlo 41 članov posadke. Ladja, imenovana Gulf Livestock 1, je potonila blizu Japonske, med žrtvami sta bila tudi dva Novozelandca.
Novozelandska vlada je ob sprejetju novega zakona komentirala, da bodo s tem postali bolj etično odgovorna družba. ʺTa odločitev bo ščitila ugled kmetov danes in tudi v prihodnosti,ʺ je dejal tamkajšnji kmetijski minister Damien O'Connor. In dodal:
ʺOddaljenost Nove Zelandije pomeni, da so živali na morju zelo dolgo časa, pogosto pod vročinskim stresom in izpostavljene drugim nevarnostim.ʺ
Prevoz žiivh živali je v Avstraliji in na Novi Zelandiji že dolgo predmet razprave in pod pritiski številnih živalovarstvenih organizacij. Kajti, če gre karkoli narobe, je rezultat vedno isti: ogromno poginulih živali. Tako zelo sta namreč ti dve deželi oddaljeni, da je najbolj običajen pripetljaj lahko tragičen.
New Zealand bans live animal exports from April 2023 https://t.co/Y3UjDvzvBA
— The Guardian (@guardian) September 29, 2022
The Guardian navaja nekaj nedavnih tovrstnih primerov: v Sudanu je na začetku letošnjega leta potonilo kar 15.000 ovc, dve leti prej jih je v prevrnjeni ladji poginilo 14.000. V lanskem letu pa je kar 3000 glav govedi kar tri mesece obtičalo na morju, številne živali med njimi tega niso preživele, druge so bile dehidrirane in močno izmučene.
Nova Zelandija je sicer izvažala živali samo za vzrejo in ne za zakol. Živi izvoz je predstavljal 0,6 % celotnega izvoza. Živalovarstveniki so odločitev zelo dobro sprejeli, eden izmed njih, Chlöe Swarbrick, je povedal:
ʺKončno. Živali so trpele leta in leta dolgo.ʺ
Na drugi strani so nasprotniki odločitve, ki jo komentirajo kot neprimeren in ideološki odziv na nedavno tragedijo, ki bo močno okrnil bruto domači proizvod.
Tudi v Avstraliji že razmišljajo o tovrstnem ukrepu, a nedavno je premier Anthony Albanese dejal, da realizacija ne bo mogoča pred letom 2025.