Ko tihotapci živali postanejo veterinarji, ki bi morali biti njihovi varuhi, potem ostanemo brez besed. Tri leta dela 'pod krinko' španske policije so se obrestovala, odkritja pa so grozljiva.
Pogosto pišemo o odgovornem skrbništvu, ki se začne z izbiro psa pri odgovornem vzreditelju. Pogosto pišemo tudi o tem, da se preprodajalci najraje za prevzem dogovorijo na kakšnih stranskih parkiriščih in tudi o tem, da imajo dokumente za psa pogosto ponarejene. Pred kratkim smo pisali o srce parajoči zgodbi slovenske deklice, ki je iz svojih prihrankov kupila psa, ki je naslednji dan poginil. Izkazalo se je, da je bil kužek podhranjen, prekmalu vzet od mame, dehidriran in - še en žalosten produkt črnega trga.
Takih primerov je ogromno, s povečanim povpraševanjem se po vsem svetu povečuje tudi črni trg, ki producira bolne in trpeče živali. Žal pa se dogaja, da tihotapci niso več samo grozni moški v črnih rokavicah, pač pa urejeni veterinarji. Takšni psi pa se več ne prodajajo samo za zakotnih parkiriščih, pač pa tudi v urejenih veterinarskih ambulantah. Vse to je razkrila španska policija, ki je razbila tihotapsko mrežo in tako končala 3 leta dela 'pod krinko'.
V akciji so rešili več kot 400 različnih živali, večinoma psov in mačk, pa tudi nekaj drugih bolj eksotičnih. Pse so v Španijo uvažali iz vzhodne Evrope, preko Andore. Aretirali so 13 ljudi, ki so poskrbeli, da je vse potekalo, kot je treba, vključno s ponarejanjem dokumentov. Vse se je začelo pred tremi leti, ko so policisti v Barceloni postali pozorni na številne pritožbe nad razmerami v eni izmed tamkajšnjih trgovin z malimi živalmi. Tam so našli 33 bolnih psov in pričeli slediti mreži. Izkazalo se je, da je kriminalna združba vključevala tudi veterinarja, ki je izkoristil svoje znanje in s svojim podpisom dokumentov ustvarjal verodostojen vtis. Svetoval je tudi ostalim članom mreže glede tega, kako prelisičiti inšpekcije in uradne kontrole. Kakšna bo kazen, še ni znano, grozita jim tako denarna kazen kot tudi zapor.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"