Živa Avžner | 20. 12. 2021, 10:00
Petra Marinko o uporabi kanabinoidov v konoplji, dobrem marketingu in filozofiji znamke NABIE
Petra Marinko stoji za blagovno znamko NABIE. Z široko, visoko kvalificirano ekipo se osredotoča na kozmetiko in prehranska dopolnila visoke kakovosti, saj verjame, da jih primanjkuje na trgu. »CBD je eden od najbolj znanih kanabinoidov v konoplji. Izpostavili smo ga, ker ga ljudje najbolj poznajo. Ima neverjetne učinke na telo, predvsem spodbudi telo, da samo vzpostavi stanje kot je bilo pred stresom ali pred boleznijo - preden se je zgodilo nekaj, kar imelo na naše telo slab vpliv,« razloži Petra.
M: Iz arhitekture ste se podali v čisto drugačne vode. Zasnovali ste blagovno znamko Nabie. Zakaj?
V ta svet sem se spustila sprva iz povsem oblikovalskega stališča. V arhitekturnih časih sem namreč delala ogromno grafike in vsak takšen projekt je bil zame nekakšen mini izziv za zraven.
Kmalu sem začela raziskovati in bila nad učinki in študijami uporabe konoplje tako presenečena, da sem CBD začela uporabljati sama. Pri meni so bili učinki neverjetni. Zmogla sem stvari, ki jih dolgo nisem. Zbujala sem se spočita, imela čez dan več koncentracije, bila bolj zbrana in umirjena - to me je prepričalo. To morajo občutiti vsi.
M: Kaj je bil sicer vaš največji podjetniški izziv?
Podjetniški izzivi so vsakodnevni. Vedno se zgodi kaj nepredvidljivega, kar spremeni začrtano in kar preseneti. Največji izziv trenutno je zagotovo še večji prodor na tuje trge. Predvsem v času, ko so potovanja, sejmi in srečanja v živo zelo omejeni. Doma nas poznajo, imamo neverjeten odstotek tistih, ki izdelke kupijo ponovno, kar je za nas svojevrstna nagrada. Zagotovo je velik izziv to doseči v državah z večdesetmilijonsko populacijo.
M: Kaj pa največja lekcija?
Največja lekcija je zagotovo to, da vse, kar pride in kar gre, pride in odide ob svojem času. Nič se ne da prehiteti in ničesar zaustaviti. Ogromno pa se da zoptimizirati. Velikokrat smo nestrpni, ker se nekaj ne zgodi, ali pa razočarani, ker se je kaj zgodilo drugače.
Sprejemati to, znati prepoznati, se prilagajati situaciji in spreminjati, ko je sprememba potrebna. To je umetnost.
M: Vašo ekipo sestavljajo izbrani znanstveniki, raziskovalci, zdravniki, farmacevti in kozmetični strokovnjaki. Je bil izziv ustvariti strokovno ekipo in koliko časa ste za to potrebovali?
Ekipa se je formirala skoraj sama. Po naključju so pravzaprav prihajali različni ljudje, ki so zapolnili točno tisto, česar do takrat nismo imeli. Imam srečo in za to sem neizmerno hvaležna.
M: Omenili ste tudi, da imate strokovnjake s področja marketinga, ki so vam pomagali izdelati lastno, premium linijo izdelkov, ki izstopajo na trgu. Kako zelo pomemben je dober marketing?
Danes je marketing ena od prevladujočih panog, ki jih je potrebno obvladati pri uspešnosti. Zanimivo pa je, da za uspeh na tem področju ni recepta. Nihče ne more zagotoviti, ali bo neka marketinška poteza uspešna ali ne.
Veliko sem poslušala ljudi, ki vedo več o tem kot vem sama. Poskušali smo z različnimi pristopi - tudi nekoliko neobičajnimi. Vseskozi pa se vsi skupaj zelo trudimo, da Nabie predstavljamo na drugačen način, brez plačanih objav in sponzoriranj. Nabie je čist v vseh pogledih in tudi v tem smo želeli ohraniti svoje bistvo. Se pa opaža, da naš način počasi rojeva sadove, saj imamo vse več strank, od ust do ust gre beseda najhitreje in to je točno to, kar smo želeli. Da si ljudje povedo, kakšni so naši izdelki in jih sami od sebe priporočajo drugim, ker jim želijo pomagati in ker vedo, da delujejo.
M: Na začetku ste tudi preučili embalažo obstoječih izdelkov na trgu in želeli ustvariti takšno, ki se razlikuje od drugih. Zakaj na embalažo niste želeli vključiti znaka konoplje?
Prvi stavek je že skoraj odgovor na vprašanje - ker smo se želeli razlikovati od drugih.
Izstopati v svetu, kjer je vsega preveč, je težko in izčiščenje dizajna je fenomenalno prikazalo tudi našo vsebino. Naše bistvo. Lista konoplje nismo želeli tudi zato, ker je konoplja kljub vsem pozitivnim učinkom še vedno precej stigmatizirana in posledično nismo želeli morebitnih negativnih konotacij. Namesto njega smo raje izpostavili besedo CBD, ki predstavlja enega od najbolj poznanih kanabinoidov, ki ga je v naših izdelkih največ.
M: Se vam zdi uspešen korak, da pri embalaži in izgledu niste varčevali?
Estetski videz je vedno prva stvar, ki kupca pritegne. Šele potem prebere sestavine. In takšen je bil tudi naš cilj. Doseči, da nas nekdo prime v roke in nas kmalu zatem položi v košarico. In plača. Ter da pri ponovnem nakupu že na daleč ve, kje nas najde. Morda s tem tudi psihološko nakazujemo, da smo drugačni od ostalih. Čisti in brez odvečnega.
M: Kakšni filozofiji sledi vaša znamka?
Absolutno sledimo čistosti in učinkovitosti. Dokazali smo, da gre oboje lahko z roko v roki in to nas bo vodilo tudi v prihodnje.
Preberite tudi druge Dialoge: [Talenti] De Liri: "Kadar naju kaj moti, sva druga do druge vedno iskreni."
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču