21. 9. 2021, 12:16
Tomaž Kokot: "Veseli me, da lahko pomagamo ozaveščati slovensko javnost o demenci!"
Danes je svetovni dan Alzheimerjeve bolezni. Pošta Slovenije bo v sodelovanju z Združenjem Spominčica – Alzheimer Slovenija izvedla vrsto aktivnosti, katerih namen je ozaveščanje slovenske javnosti o demenci in zmanjševanje stigme demence, ki je v naši družbi še vedno zelo prisotna.
Gre za doslej največji ozaveščevalni projekt o demenci v Sloveniji. Ta teden bodo gospodinjstva v Ljubljani, Mariboru, Kopru, Celju in Murski Soboti prejela informativne letake o prvih znakih demence, značilnostih bolezni, ustreznem pristopu do oseb z demenco in kontaktih Združenja Spominčica, kjer lahko osebe z demenco in njihovi svojci dobijo informacije, nasvete in pomoč. V prvem koraku tega družbeno odgovornega projekta se je Pošta Slovenije odločila za večja urbana središča, ker so tam starejši od 65 let zaradi šibkejših socialnih vezi še posebej ranljivi, poleg tega jih kar tretjina živi samih. Poleg tega bo Pošta Slovenije te dni skupaj s Spominčico preko različnih gradiv informirala zaposlene Pošte o tej dolgotrajni in pogosto prezrti bolezni.
V vseh poštnih poslovalnicah so te dni namestili plakate z informacijami o demenci, zaposleni na pošti pa bodo danes, 21. septembra, na svetovni dan Alzheimerjeve bolezni, v znak podpore nosili vijolične pentlje, svetovni simbol ozaveščanja o demenci.
Združenje Spominčica je te dni pozvalo novinarje, ki opravljajo izjemno pomembno vlogo pri ozaveščanju javnosti o družbeno pomembnih temah, da si ta dan pripnejo vijolično pentljo, ki so jo prejeli po pošti.
Združenje Spominčica že skoraj 25 let skrbi za pomoč in podporo osebam z demenco in njihovim svojcem, pri čemer postaja njihovo delo z leti vse bolj zahtevo, saj dobiva demenca tudi pri nas razsežnost epidemije.
Mesec september je na pobudo Alzheimer's Disease International že vse od leta 2011 svetovni mesec Alzheimerjeve bolezni. V tem času po vsem svetu potekajo dejavnosti ozaveščanja javnosti o demenci, ki je tiha epidemija sodobnega časa.
Letošnja tema je pravočasna diagnoza, saj ravno pravočasno prepoznavanje znakov demence, diagnoza, ustrezno zdravljenje in način življenja pripomorejo k večji kakovosti življenja bolnikov in njihovih svojcev.
To je prva tako široko zastavljena akcija ozaveščanja o demenci pri nas, Pošta Slovenije pa bo z Združenjem Spominčica sodelovala tudi po zaključku septembrske kampanje. Letake z informacijami o demenci bodo dostavili tudi v druge, manjše kraje po Sloveniji, prav tako se bo Pošta Slovenije s svojimi poslovalnicami vključila v mrežo Demenci prijaznih točk, ki jo vodi Spominčica.
»Gre za izjemno pomemben družbeno odgovorni projekt, saj bomo lahko s pomočjo Pošte Slovenije dosegli sleherno osebo z demenco in svojca – bodisi preko letaka, ki ga bodo prejela gospodinjstva, preko plakatov, ki bodo nameščeni v poslovalnicah ali preko osebnega stika s poštarji, ki jih bodo lahko usmerili na Spominčico,« je povedala Štefanija L. Zlobec, predsednica Združenja Spominčica. Ena večjih težav oseb z demenco je namreč ta, da je bolezen še vedno močno stigmatizirana in zato tudi pogosto spregledana – v povprečju dobi diagnozo le vsaka četrta oseba z demenco. »Nujno je povečati delež pravočasnih diagnoz demence, saj je možno bolezen v zgodnji fazi z ustreznimi zdravili in načinom življenja močno upočasniti. To pa bomo dosegli tako, da bo čim več ljudi usposobljenih prepoznati zgodnje znake demence,« je še povedala Štefanija L. Zlobec in poudarila, da bo Pošta Slovenije z ozaveščevalno akcijo ključno pripomogla k prepoznavanju in zmanjševanju stigme te bolezni.
Ozaveščanje o demenci je namreč prvi korak k razumevanju bolezni, prepoznavanju zgodnjih znakov in iskanju strokovne pomoči.
Intervju s Tomažem Kokotom
Kako in zakaj ste se povezali z Združenjem Spominčica v skupnem projektu ozaveščanja o demenci?
Pošta Slovenije se z veseljem vključuje v različne družbeno odgovorne projekte, nekaj pa jih vodi tudi sama. Ker se naši zaposleni pri svojem vsakodnevnem delu, bodisi v poštnih poslovalnicah bodisi na terenu, srečujejo z osebami z demenco, smo takoj podprli predlog Združenja Spominčica, da bi se povezali in skupaj, vsak po svojih močeh, ustvarili okolje, v katerem bo osebam z demenco lažje živeti. Združenje Spominčica že četrt stoletja skrbi za podporo osebam z demenco in njihovim svojcem, pri čemer postaja njihovo delo z leti vse bolj zahtevo, saj dobiva demenca tudi pri nas razsežnost epidemije. Veseli me, da lahko pomagamo o tej tihi in pogosto skriti bolezni ozaveščati slovensko javnost. Naš cilj je, da postane demenca v družbi čim bolj prepoznana in s tem čim manj stigmatizirana. Želimo si, da bi osebe z demenco dobile pravočasno diagnozo in ustrezno pomoč, zato se mora vsak med nami usposobiti za prepoznavanje prvih znakov bolezni in za ravnanje z osebami z demenco.
Kakšna je ključna vloga Pošte Slovenije v projektu oziroma kakšne aktivnosti izvajate?
Pošta Slovenije septembra, v svetovnem mesecu Alzheimerjeve bolezni, izvaja vrsto aktivnosti za ozaveščanje slovenske javnosti o demenci in zmanjševanje stigme. Tako bodo ta teden gospodinjstva v večjih mestih po Sloveniji prejela informativne letake o prvih znakih demence, ustreznem pristopu do oseb z demenco in ključnih kontaktih Združenja Spominčica, kjer lahko bolni in njihovi svojci najdejo nasvete in pomoč. Prav tako smo v poštnih poslovalnicah na to temo namestili plakate in širšo javnost pozvali, naj preko sms-sporočil donira Združenju Spominčica. Zaposleni na Pošti bomo danes, 21. septembra, ki je svetovni dan Alzheimerjeve bolezni, v znak podpore nosili vijolične pentlje, svetovni simbol ozaveščanja o demenci. Pošta ima veliko moč povezovanja in tej se bomo v tem projektu še posebej posvetili.
Kako boste pripravili zaposlene Pošte Slovenije na odgovorno nalogo, da se bodo lahko aktivno znašli v stikih z osebami z demenco?
Ko smo se povezali z Združenjem Spominčica v projektu ozaveščanja o demenci, smo se zavedali, da lahko v tem družbeno odgovornem projektu uspemo le, če se bomo tudi zaposleni na Pošti Slovenije dovolj dobro seznanili s problematiko demence. Spominčica bo zato posebej za nas pripravila spletni seminar, v katerem nam bodo strokovnjaki predstavili vse ključne podatke o demenci ter nas med drugim naučili, kako ustrezno pristopiti k osebam z demenco in kako z njimi komunicirati. Verjamem, da bo to znanje marsikomu zelo koristilo.
Ozaveščevalna akcija poteka ves september, vendar se s tem kampanja ne bo zaključila. Kakšni so vaši načrti v prihodnje?
Res je, sodelovanje s Spominčico bomo nadaljevali tudi po septembrski kampanji.
Letake, ki jih bodo ta mesec prejela gospodinjstva v večjih mestih, bomo pozneje pošiljali tudi v druge, manjše kraje po Sloveniji, tako da bomo dosegli čim širšo javnost. Cilj je sleherni slovenski kraj.
V prvem koraku smo se odločili za večja urbana središča, ker so tam starejši od 65 let zaradi šibkejših socialnih vezi še posebej ranljivi, poleg tega jih kar tretjina živi samih. V prihodnje se nameravamo vključiti tudi v mrežo demenci prijaznih točk, ki deluje pod okriljem Združenja Spominčica. To pomeni, da bodo posamezne poštne poslovalnice, ki bodo izpolnile pogoje, pridobile naziv demenci prijazna točka, ki ga podeljuje Spominčica. Tako bomo tudi v manjših lokalnih okoljih opozarjali na to bolezen.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču