L. PA. | 26. 4. 2024, 10:04

Priljubljen zeleni kotiček Ljubljane znova ogrožen: čezenj naj bi zapeljala železnica

Bor Slana/Bobo

Precejšen del Botaničnega vrta Univerze v Ljubljani, ki deluje že od leta 1810, naj bi odvzel drugi tir do Ivančne Gorice.

Po spletu je zaokrožila peticija, ki se zavzema za ohranitev botaničnega vrta, priljubljenega zelenega kotička v Ljubljani, v katerega, so zapisali, že drugič po letu 1974 posega železnica. Tokrat naj bi precejšen del vrta, ki deluje že od leta 1810, odvzel drugi tir do Ivančne Gorice.

"Porušena bo stara upravna zgradba, kjer je Čajnica Primula. Vse, kar je bilo obljubljeno s prvim posegom, da bo zaživel tudi novi vrt na Večni poti, je zdaj porušeno. Med korono pa je botanični vrt na novi lokaciji pod Rožnikom izgubil vse.


Zato podprite Botanični vrt Ljubljana! Zahtevamo drugačne rešitve, da vrt ohranimo v sedanjem obsegu. Na novi lokaciji pa je treba izpolniti vse iz leta 1974 dane zaveze in vrtu zgraditi nazaj vse, kar mu je bilo porušeno, ter tam urediti 37 hektarov vrta," je zapisano v peticiji, katere prvopodpisnik je vodja Botaničnega vrta Ljubljana, znanstveni svetnik dr. Jože Bavcon.

Botanični vrt je sicer zaščiten kot kulturni spomenik državnega pomena in kot spomenik oblikovane narave.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Botanical garden Ljubljana (@botanicnivrtul)

Morda vas zanima tudi:

Možna je tudi drugačna rešitev

Podporniki ohranitve botaničnega vrta v zdajšnjem obsegu predlagajo tudi nov način, kako speljati drugi tir, ne da bi ga pri tem prizadeli.

"Od Orlove ceste bi bilo treba vse delati samo na drugi strani tira. Malo bi bilo za prestaviti cesto, ki poteka do hiše na naslovu Dolenjska cesta 14, za nekaj metrov (na parceli 1695 644/33 in 1695 644/34, ki sta po podatkih zemljiške knjige že v lasti Slovenskih železnic) in tudi obstoječi tir bi se tako dalo še malo bolj umakniti stran od botaničnega vrta.

Botaničnemu vrtu bi lahko celo vrnili nekaj območja, ki mu ga je odvzel že obstoječi tir leta 1974, s tem pa tudi ne bi imeli neuporabnih površin od Orlove do Dolenjske ceste na nasprotni strani vrta
," svetujejo.

Drugi tir bi se tako v celoti izognil posegom in zmanjšanju Botaničnega vrta Univerze v Ljubljani.