Nina Vodeb | 19. 4. 2024, 07:00

Ana Drev po slovesu od smučanja zaplula v poslovne vode: uresničila idejo, ki se je rodila iz lastne potrebe (intervju)

arhiv Ane Drev

Pogovarjali smo se z Ano Drev, ki je pojasnila, kako se je iz sveta profesionalnega športa preusmerila v vodenje uspešnega podjetja Snow Monkey, ki izdeluje inovativne termovke. 

V seriji člankov, ki so opozorili na preizkušnje, s katerim se srečuje alpsko smučanje, smo med drugim osvetlili tudi vpliv globalnega segrevanja na ta šport — od razmišljanj vrhunskih športnikov, kot so Tina Maze, Andrea Massi in Tone Vogrinec, do pogovorov s klimatologom Gregorjem Vertačnikom o spremembah padavinskih vzorcev in zviševanju temperatur, ki so krive za zelene zime. Ta tematika pa sega tudi v poslovne vode, kamor je svojo pot usmerila Ana Drev, nekdanja slovenska alpska smučarka.

Po zaključku športne kariere, ki jo je zaznamovala poškodba kolena, se je Drevova odločila za nov začetek in ustanovila podjetje Snow Monkey, s katerim naslavlja tudi okoljske izzive. Njeno podjetje odraža zavezanost trajnosti, ki se je razvila skozi leta soočanja s podnebnimi spremembami na smučiščih in opazovanje onesnaženih voda. Spoznajte drugo plat Ane Drev, njene poslovne ambicije, osebne vrednote in kako njen športni duh še naprej oblikuje njeno podjetniško pot.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ana Drev (@ana.drev)

Številni vas poznajo kot uspešno smučarko. Kdo pa je Ana Drev po smučarski karieri? Lahko za tiste, ki morda ne vedo, poveste, s čim se ukvarjate zdaj?

Po koncu smučarske kariere leta 2019 sem se posvetila podjetju Snow Monkey, s katerim izdelujemo termovke. Ideja se je porodila iz lastne potrebe po praktični termovki, ki jo lahko enostavno uporabljaš na poti. O tem sem začela razmišljati že med aktivno smučarsko kariero, uradno pa sem podjetje odprla leta 2017, skupaj s partnerjem, ki mi je veliko pomagal na začetkih, zlasti ko sem bila še zelo osredotočena na smučanje.

So vam prišle pri vodenju podjetja prav tudi katere navade iz smučanja?

Disciplina in delovne navade iz smučanja so mi močno koristile pri podjetništvu. Navajena sem bila delati cele dneve in za vikende tekmovati, kar se zelo podobno odraža v podjetniškem ritmu, kjer delo zavzema večino časa. Najprej sem večino nalog opravljala sama, zdaj pa se podjetje postopoma širi in želim si, da bi nekatere funkcije sčasoma prevzeli drugi zaposleni. Še vedno pa sem 100-odstotno predana podjetju.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ana Drev (@ana.drev)

Predstavite nam blagovno znamko Snow Monkey (slov.: snežena opica).

Pri podjetju Snow Monkey smo začeli proizvajati termovke iz vakuumsko izoliranega nerjavečega jekla, ki ohranja pijače hladne do 24 ur in tople do 12 ur. Naša ponudba se je sčasoma razširila na termo lončke in posode. Vsi naši izdelki so zasnovani z mislijo na enostavno uporabo in visoko funkcionalnost, posebej za ljudi, ki so veliko na poti.

arhiv Ane Drev

Od kod ime?

Ime izhaja iz mojega obiska Japonske leta 2014, kjer sem v Snow Monkey Parku v prefekturi Nagano videla, kako se opice, imenovane 'snow monkeys', namakajo v vročih vrelcih sredi snežene pokrajine. To mi je dalo idejo za ime za termovke, ki služijo kot zavetje pred mrazom, podobno kot so vrelci za opice zavetje pred zimo.

Po čem pa se vaše termovke razlikujejo od drugih, ki so popularne na trgu?

Naša glavna posebnost je, da so naše termovke izjemno enostavne za uporabo. Zasnovane so za ljudi, ki aktivno preživljajo prosti čas, zato ima vsaka naša termovka športni zamašek, ki omogoča enostavno pitje na poti. Poleg tega so izdelki prilagojeni hitremu življenjskemu slogu – pogosto smo v časovni stiski, zato veliko ljudi posega po plastičnih steklenicah in posodah. Naše posode za hrano pa so neposredno povezane s termovkami, saj imajo ventil za uravnavanje temperature in so zasnovane tako, da ne puščajo, kar jih dela izjemno funkcionalne tudi v ekstremnih temperaturnih pogojih.

arhiv Ane Drev

Poleg tega naša zavezanost trajnosti ni le v recikliranju, ki je pogosto le marketinška poteza. Zavedamo se, da samo majhen delež (9 %) plastike dejansko recikliramo, zato se nam zdi pomembnejše osredotočati se na ponovno uporabo. Naš cilj je zmanjšati odpadno embalažo, kar lahko dosežemo s kakovostnimi izdelki, ki imajo doživljenjsko garancijo. Tako želimo spodbuditi ljudi k trajnostnim navadam, ki resnično prispevajo k manjši uporabi plastike. Ta pristop k trajnosti ni bil načrtovan od vsega začetka, ampak se je razvil skozi čas kot ključni del naše filozofije.

Rekli ste, da ste pri ideji izhajali iz lastne izkušnje. Kaj točno vas je motilo na klasičnih termovkah?

Bile so nepraktične za uporabo in jih je bilo zelo težko čistiti. Naše so oblikovane s široko odprtino, ki olajša čiščenje in uporabo, kar je bistveno prispevalo k trajnosti in uporabniški izkušnji. Prav tako smo v svojo ponudbo vključili možnost personalizacije izdelkov, kot je vgraviranje napisov po želji, kar je zelo priljubljeno pri podjetjih, ki želijo spodbujati trajnost med svojimi zaposlenimi ali poslovnimi partnerji.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ana Drev (@ana.drev)

Od kod izvira vaša želja po bolj trajnostnem načinu življenja? Ste morda med smučarsko kariero začeli opažati vpliv podnebnih sprememb na okolje?

Tudi. Že med kariero sem lahko opazila oprijemljive spremembe v okolju. Ko sem bila stara 14 let, so bili ledeniki veliko bolj obsežni in snežna odeja debelejša kot proti koncu moje kariere. Razlike so bile res nepredstavljive. Pogosto sem naletela na članke o mikroplastiki, ki so jo našli celo v ledenikih. Vse to je prispevalo k moji želji po aktivnem ukrepanju. Začela sem se vključevati v čistilne akcije v naši regiji, kjer smo poskušali narediti, kar smo lahko. Šokirala me je količina plastike, ki sem jo našla ob rečnih strugah in v mulju, od lončkov do vrečk. Te izkušnje so me resnično prizadele in pokazale, da širjenje odlagališč ni rešitev. Dobila sem še dodatno motivacijo, da prispevam k spremembam.

arhiv Ane Drev

April je mesec Zemlje, in Snow Monkey ima v tem mesecu posebno akcijo. Nam lahko poveste več o tem?

April smo že drugo leto izkoristili za ozaveščanje in spodbujanje ljudi k spreminjanju majhnih navad. Letos smo s slikarjem Žigo Hriberškom oblikovali posebno poslikavo naših steklenic. Del izkupička (1 evro od vsakega nakupa) namenjamo organizaciji Balkan River Defence, ki se bori za ohranjanje rečnih ekosistemov. S tem želimo opozoriti na pomen ohranjanja čistih voda in preprečevanja neustreznih gradbenih posegov v rečna območja.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Snow Monkey (@snowmonkey)

Ljudje se pogosto počutimo nemočni, saj se zdi, da kot posamezniki ne moremo veliko spremeniti. Vendar če vsak od nas začne pri sebi, lahko skupaj naredimo veliko. Želim pokazati, da lahko že majhne spremembe, kot je izbira ponovno uporabljive namesto plastične steklenice, privedejo do pomembnih izboljšav. Naš cilj je spodbuditi posameznike, da s samodisciplino in samozavedanjem prispevajo k manjši porabi plastike.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol